BIP Gminy Jedwabne

Biuletyn Informacji Publicznej

DECYZJA O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH

PRZEBUDOWA UL. PIĘKNEJ NA DZIAŁKACH O NR EW. 1284, 1250, 1249, 1070 I 1264/2 POŁOŻONYCH W OBRĘBIE MIEJSCOWOŚCI JEDWABNE
Jedwabne, dnia 28 października 2010 roku



BIOŚ.7624-6/10



DECYZJA
O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH
PRZEBUDOWA UL. PIĘKNEJ NA DZIAŁKACH O NR EW. 1284, 1250, 1249, 1070 I 1264/2 POŁOŻONYCH W OBRĘBIE MIEJSCOWOŚCI JEDWABNE

Na podstawie art. 71 ust 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84 i 85 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 56 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257, poz. 2573 ze zm.), w związku z art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 roku Nr 98, poz. 1071 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Gminy Jedwabne reprezentowanej przez Burmistrza Jedwabnego o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia polegającego na przebudowie ul. Pięknej na działkach o nr ew. 1284, 1250, 1249, 1070 i 1264/2 położonych w obrębie miejscowości Jedwabne

STWIERDZAM
brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla wyżej wymienionego przedsięwzięcia, oraz

OKREŚLAM
środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięcia polegającego na przebudowie ul. Pięknej na działkach o nr ew. 1284, 1250, 1249, 1070 i 1264/2 położonych w obrębie miejscowości Jedwabne

1. Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia:
Przedsięwzięcie będzie polegało na wykonaniu w miejsce istniejącej nawierzchni brukowcowej i gruntowej nowej nawierzchni z kostki polbruk o szerokości 6,0 m, ograniczoną po obu stronach chodnikami z kostki polbruk na ul. Pięknej w Jedwabnem. Łączna długość odcinka ulicy wyniesie 540,4 m.
Dla ulicy przyjmuje się klasę drogi lokalnej L o projektowanej prędkości ruchu do 30 km/h.

2. Usytuowanie przedsięwzięcia z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania się zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
Przedsięwzięcie obejmie dz. nr 1249, 1284, 1250, będące własnością Inwestora i działkę nr 1264/2 będącą w wieczystej dzierżawie spółdzielni mieszkaniowej.
Początek odcinka o łącznej długości około 540,40 m to jest km 0+000,00 przyjęto od krawędzi wjazdu na działkę nr 1190 a koniec na krawędzi ulicy Wojska Polskiego.
Wody opadowe i roztopowe będą odprowadzane powierzchniowo do projektowanego kolektora deszczowego.
Istniejąca ulica posiada nawierzchnię częściowo brukowcową, częściowo gruntową oraz chodniki z płytek betonowych w złym stanie technicznym. W pasie drogi znajdują się urządzenia infrastruktury technicznej nie związanej z funkcją drogi: linia energetyczna napowietrzna, wodociąg, kabel telekomunikacyjny, kolektor sanitarny.
Wzdłuż granicy pasa drogowego na fragmentach rosną drzewa i krzaki. Przewiduje się usunięcie 43 sztuk drzew z gatunku topoli i kasztanowca rosnących zbyt blisko jezdni i zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego.
Teren przedsięwzięcia położony jest poza granicami obszarów ochrony przyrody w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880 z późn. zm.). Najbliższe obszary ochrony przyrody: Biebrzański Park Narodowy oraz obszar specjalnej ochrony ptaków Natura 2000 PLB 20006 Ostoja Biebrzańska i potencjalny specjalny obszar ochrony siedlisk PLH 20008 Dolina Biebrzy położone są około 15 km na wschód od lokalizacji przedsięwzięcia. Przedsięwzięcie nie będzie miało wpływu na stan siedlisk roślin i zwierząt występujących na obszarach BPN i Natura 2000. Zasięg potencjalnych zmian w wyniku projektowanej inwestycji nie wpłynie na integralność tych obszarów.
Teren obejmujący planowane przedsięwzięcie nie posiada miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Gmina Jedwabne na realizację ww. przedsięwzięcia będzie ubiegała się o dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.

3. Rodzaj i skala możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wymienionych w pkt 1 i 2
W trakcie robót budowlanych okresowo mogą pojawić się ponadnormatywne oddziaływania w zakresie:
• zanieczyszczeń powierzchni ziemi (odpady budowlane),
• zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego w wyniku rozładunku kruszywa naturalnego, wykonywania podbudowy jezdni i poboczy, układania nawierzchni bitumicznej (zapylenie, spaliny),
• klimatu akustycznego w wyniku pracy maszyn drogowych i sprzętu budowlanego (hałas, wibracje),które zamkną się w granicach istniejących pasów drogowych.

UZASADNIENIE
W dniu 9 sierpnia 2010 roku Gmina Jedwabne reprezentowana przez Burmistrza Jedwabnego wystąpiła do Urzędu Miejskiego w Jedwabnem z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie ul. Pięknej na działkach o nr ew. 1284, 1250, 1249, 1070 i 1264/2 położonych w obrębie miejscowości Jedwabne
Zgodnie z art. 84, ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko do wniosku dołączono: kartę informacyjną przedsięwzięcia wraz z jej zapisem w formie elektronicznej, poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej w skali 1:2000 obejmującą przewidywane tereny, na których będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obszar, na który będzie ono oddziaływać oraz wypisy z ewidencji gruntów.
W trybie art. 49 kpa poprzez obwieszczenie z dnia 10 sierpnia 2010 roku zamieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Jedwabnem i wywieszone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Jedwabnem przy ul. Żwirki i Wigury 3, powiadomiono strony podając do publicznej wiadomości informację o wszczęciu postępowania administracyjnego, informując jednocześnie o możliwości zapoznania się ze złożonym wnioskiem oraz o możliwości składania ewentualnych uwag i zastrzeżeń. We wskazanym terminie strony nie wniosły uwag ani zastrzeżeń do przedmiotu postępowania.
Przedmiotowa inwestycja zgodnie z § 3 ust.1 pkt. 56 „drogi publiczne o nawierzchni utwardzonej, niewymienione w § 2 ust. 1 pkt 29 i 30, z wyłączeniem ich remontu i przedsięwzięć polegających na budowie, przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce: zjazdu z drogi publicznej, przejazdu drogowego, pasa postojowego, pasa dzielącego, pobocza, chodnika, ścieżki rowerowej, konstrukcji oporowej, przepustu, kładki oraz obiektów i urządzeń wyposażenia technicznego drogi” Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 roku w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257, poz. 2573 z późn. zm.) została zaliczona do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których może być wymagany obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Na podstawie art. 64 ust. 1 i art. 156 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227 ze zm.) organ prowadzący postępowanie wystąpił z wnioskiem, znak: BIOŚ.7624-6/10 z dnia 10 sierpnia 2010 roku, do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łomży o opinię, czy dla przedmiotowego przedsięwzięcia wymagane jest przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko.
Regionalny Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku postanowieniem nr RDOŚ-20-WOOŚ-II-66130-559/10/mr z dnia 1 września 2010 roku uznał, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Po zapoznaniu się z przekazaną dokumentacją w dniu 16 sierpnia 2010r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku wezwał Burmistrza Jedwabnego do uzupełnienia braków merytorycznych w złożonym wniosku. W dniu 26 sierpnia 2010r. (data wpływu 30 sierpnia 2010 r.) wskazane braki zostały uzupełnione.
Analizując przedłożoną dokumentację RDOŚ stwierdził, że przebudowa ulicy zwiększy komfort jazdy, zmniejszy awaryjność pojazdów oraz zmniejszy hałas pochodzący od pojazdów. Ponadto wykonanie nowej nawierzchni ograniczy wydzielanie spalin do atmosfery oraz wpłynie na bezpieczeństwo ruchu. RDOŚ stwierdził również, że przedsięwzięcie nie jest zlokalizowane na obszarach wodno-błotnych czy innych obszarach o płytkim zaleganiu wód podziemnych, obszarach wybrzeży, obszarach górskich lub leśnych, obszarach objętych ochroną, w tym w strefie ochronnej ujęć wód i obszarach ochronnych zbiorników wód śródlądowych. Nie leży również na obszarach wymagających specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt oraz ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną. Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza obszarami objętymi ochroną na mocy ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody oraz poza obszarami Natura 2000. Nie leży również na obszarach, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone, obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne, obszarach przylegających do jezior i obszarach ochrony uzdrowiskowej.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Łomży – opinia nr 105/NZ/2010 z dnia 20 sierpnia 2010 roku, stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia. W ocenie organu sanitarnego realizacja przedsięwzięcia w znacznej mierze przyczyni się do poprawy stanu czystości środowiska, zmniejszy się poziom hałasu, zapylenie i emisja spalin oraz nie będzie oddziaływać negatywnie na zdrowie człowieka.
Zgodnie z art. 85 ust. 2 pkt 2 poniżej przedstawiono informacje o uwarunkowaniach, o których mowa w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
1. Skala przedsięwzięcia i wielkość zajmowanego terenu oraz ich wzajemne proporcje
Przedsięwzięcie będzie realizowane w granicach istniejącego pasa drogowego (dz. nr 1284, 1250, 1249, 1070 i 1264/2).
Ogólna powierzchnia terenu, na której będzie realizowane przedsięwzięcie wyniesie około 6756,0 m2.

2. Powiązania z innymi przedsięwzięciami (w szczególności z uwzględnieniem nakładania się oddziaływań)
Przebudowa drogi nie będzie powiązana pod względem techniczno–organizacyjnym i technologicznym z innymi przedsięwzięciami.
W trakcie robót drogowych nastąpi kumulacja oddziaływań na część komponentów środowiska przyrodniczego: powierzchnia ziemi – zanieczyszczenie odpadami budowlanymi, powietrze - zapylenie, spaliny, klimat akustyczny – zakłócenia akustyczne spowodowane pracą sprzętu budowlanego.

3. Wykorzystywanie zasobów naturalnych
Do wykonania przebudowy ulicy w szczególności, przy wykonaniu podbudowy, wytworzeniu betonu asfaltowego i cementowego oraz uzupełnienia poboczy będą wykorzystane materiały pochodzące z pobliskiej kopalni kruszywa i wytwórni mas bitumicznych.

4. Przewidywana ilość wykorzystanych surowców, wody, energii
Przebudowa drogi oparta będzie na surowcach ogólnie dostępnych, materiałach dopuszczonych do stosowania w budownictwie, posiadających atesty, aprobaty techniczne i certyfikaty, nie wpływających negatywnie na środowisko, bądź zdrowie ludzi.
Wykorzystywane i wbudowywane materiały to m.in.: kruszywo naturalne, kostka betonowa, beton konstrukcyjny, cement, drobnowymiarowe elementy betonowe i kamienne, paliki drewniane. oraz inne elementy wykończenia drogi,
Niewielka ilość wody, około 5 m3/dzień będzie potrzebna do zagęszczania podbudowy i robót ziemnych. Nie przewiduje się zapotrzebowania na energię elektryczną, cieplną oraz gazową.

5. Emisja i występowanie innych uciążliwości
Przedsięwzięcie nie spowoduje trwałego zwiększenia ilości lokalnych zanieczyszczeń w stosunku do poziomu obecnego, choć w trakcie prac budowlanych nie można wykluczyć krótkotrwałego zwiększenia poziomu hałasu i zanieczyszczeń powietrza spowodowanych pracą sprzętu oraz pojazdów dowożących materiały budowlane. Emisja zanieczyszczeń będzie miała charakter lokalny i ograniczony do dość krótkiego okresu czasu oraz postępowy wraz przesuwaniem się placu budowy.
Podczas wykonywania robót drogowych następować będzie emisja zanieczyszczeń powietrza, która powodowana będzie pracą maszyn budowlanych i środków transportu (spaliny, pył). Oprócz powyższego następować będzie również emisja wtórna pyłu powodowana wzburzaniem kurzu znajdującego się w rejonie prowadzonych prac.
Emisja hałasu będzie się wiązała z pracą wykorzystywanych maszyn i urządzeń budowlanych oraz ruchem pojazdów ciężarowych. Zakłada się, iż emisja ta nie będzie jednak przekraczać wartości dopuszczalnych w porze dziennej.
W trakcie przebudowy ulicy powstawać będą także odpady z wycinki zakrzaczeń i drzew, formowania koryt i nasypów (gleba i ziemia), układania nowej nawierzchni (kostka betonowa), odpady komunalne itp., które będą segregowane, gromadzone w specjalnych pojemnikach i stosownie zagospodarowane lub wywiezione na wysypisko odpadów. Zużyte oleje, jako odpad niebezpieczny będą przekazywane firmie utylizacyjnej posiadającej stosowne zezwolenie.

6. Rodzaj zastosowanych technologii
Przebudowa realizowana będzie poprzez wykonawstwo robót ziemnych, przy użyciu sprzętu mechanicznego (wykop koryta) oraz wykonanie podbudowy z mieszanki kruszywa łamanego (rozścielenie mechaniczne przy użyciu równiarki) oraz ręczne ułożenie nawierzchni z kostki brukowej i zagęszczanie przez walec lub zagęszczarkę, Chodniki wykonane będą z kostki polbruk dostarczonej na budowę transportem samochodowym i ułożonej ręcznie.

7. Ryzyko wystąpienia poważnej awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii
Podczas przebudowy ulicy nie przewiduje się stosowania innowacyjnych technologii czy też nowych, dotychczas nieprzetestowanych substancji mogących powodować ryzyko poważnej awarii. Do budowy zostaną wykorzystane sprawdzone materiały, substancje oraz wielokrotnie stosowane procesy technologiczne, które ze względu na specyfikę i sposób zastosowania nie stanowią zagrożenia poważną awarią, mogącą nieść ze sobą skutki uboczne w realizacji przedsięwzięcia.

II. Usytuowanie przedsięwzięcia – ze zwróceniem uwagi na możliwe zagrożenie środowiska – zwłaszcza przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolność samooczyszczania się środowiska i odnawianie się zasobów naturalnych, walory przyrodnicze i krajobrazowe oraz uwarunkowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego uwzględniające:
a) obszary wodno – błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych – nie występują,
b) obszary wybrzeży – nie występują,
c) obszary górskie lub leśne – nie występują,
d) obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne ujęć wód śródlądowych – nie występują,
e) obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt oraz siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary sieci Natura 2000 wyznaczone w trybie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880) – najbliższe przedsięwzięciu obszary ochrony przyrody: Biebrzański Park Narodowy oraz obszary Natura 2000: obszar specjalnej ochrony ptaków PLB 200006 Ostoja Biebrzańska oraz specjalny obszar ochrony siedlisk PLH 20008 Dolina Biebrzy położone są około 15 km na wschód od lokalizacji przedsięwzięcia,
f) obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne – Ulica Piękna decyzją nr KL.WKZ-5340-1/90 (nr rejestru A-397) z dnia 23.02.1990 roku Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków została wpisana do rejestru zabytków w granicach strefy konserwatorskiej E tzn. strefy ekspozycji zabytkowego zespołu miejskiego,
g) gęstość zaludnienia – na terenie projektowanego przedsięwzięcia występują budynki jednorodzinne i gospodarcze, a gęstość zaludnienia na terenie Gminy Jedwabne wynosi 35 osób na km2,
h) obszary przylegające do jezior – zbiorniki wód powierzchniowych nie występują.
i) obszary ochrony uzdrowiskowej – nie występują.

III. Rodzaj i skala możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wymienionych punkcie I i II
1. Zasięg oddziaływania obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać
Inwestycja będzie miała bezpośredni wpływ na około 50 mieszkańców miasta, zamieszkałych przy ulicy Pięknej oraz w mniejszym stopniu ludności zamieszkującej w ich sąsiedztwie.
Oddziaływanie przedsięwzięcia ograniczone będzie do granicy pasa drogowego (dz. nr 1284, 1250, 1249, 1070 i 1264/2). Użyty na budowie sprzęt mechaniczny będzie pracować w granicach własności inwestora, co pozwoli na ograniczenie oddziaływania prac na otoczenie.

2. Transgraniczny charakter oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze
Dla planowanego przedsięwzięcia z uwagi na znaczną odległość od granicy państwowej (około 140 km) oraz na miejscowy zasięg wyklucza się możliwość transgranicznego oddziaływania na środowisko.

3. Wielkość i złożoność oddziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej
Oddziaływanie przedsięwzięcia nie przekroczy standardów jakości środowiska poza granicami terenu, do którego inwestor posiada tytuł prawny. Oddziaływanie inwestycji ograniczone będzie również czasowo do chwili zakończenia prac drogowych.
W trakcie budowy nastąpi kumulacja oddziaływań: na stan powietrza atmosferycznego (spaliny, pył), klimatu akustycznego (hałas), powierzchni ziemi (odpady budowlane).
W okresie przebudowy ulicy wystąpią utrudnienia w funkcjonowaniu układu komunikacyjnego miasta spowodowane wymuszonymi objazdami rejonu budowy.

4. Prawdopodobieństwa oddziaływania
Realizacja inwestycji wiązać się będzie z oddziaływaniami na środowisko, głównie na etapie przebudowy ulicy ze względu na powstawanie odpadów budowlanych, hałas związany z pracą sprzętu i maszyn drogowych, zwiększeniem emisji zanieczyszczeń pyłowych i gazowych . Uciążliwości te będą miały charakter krótkotrwały i ustąpią po zakończeniu robót drogowych. Warunkiem ich minimalizacji i ograniczenia jest właściwa organizacja prac drogowych. Stan środowiska naturalnego w trakcie użytkowania w stosunku do stanu obecnego poprawi się w skutek płynności ruchu, jazda po równej nawierzchni zmniejszy emisję hałasu i spalin.

5. Czas trwania, częstotliwość i odwracalność oddziaływania
Przedmiotowa inwestycja zostanie zrealizowana w przeciągu około pół roku. Oddziaływanie przedsięwzięcia będzie odczuwalne na etapie przebudowy ulicy, będzie krótkotrwałe i odwracalne.
W pracach koncepcyjnych rozważano różne warianty realizacji inwestycji:
- wariant zerowy polegający na pozostawieniu nawierzchni brukowcowej i gruntowej wymagającej okresowych remontów, co jest rozwiązaniem tymczasowym,
- budowę nawierzchni z kostki betonowej (polbruk) na podbudowie z kruszywa łamanego,
- budowę nawierzchni bitumicznej na podbudowie z kruszywa łamanego.

Po wykonaniu szczegółowej analizy ekonomicznej i po uzgodnieniu z konserwatorem zabytków ostatecznie wybrano wariant drugi.
Wybór możliwych wariantów trasy, był w zasadzie ograniczony do przyjęcia przebiegu zgodnie z istniejącym śladem. Droga przebiega tradycyjnie od wieków utartym szlakiem komunikacyjnym, według którego wykształciły się stałe formy osiedli ludzkich.
Rodzaj nawierzchni jezdni i chodników został narzucony przez konserwatora zabytków. Wariant przedsięwzięcia przewidywany do budowy zawiera wszystkie podstawowe zabezpieczenia dla tego typu inwestycji. Są to metody powszechnie stosowane w krajowych rozwiązaniach technologicznych dla tego typu inwestycji. Niweleta drogi zaprojektowana została w oparciu o dostosowanie do wysokości istniejących zjazdów oraz istniejącego terenu, przy założeniu zachowania ciągłości spływu wód opadowych. Przyjęte parametry techniczne zapewniają poprawną statykę drogi oraz ekonomikę kosztów budowy. Są zgodne z katalogiem projektowania typowych nawierzchni drogowych. Wykonana nawierzchnia zabezpieczać będzie drogę przed rozmywaniem w czasie padających, ulewnych deszczy. Powierzchnia warstwy jezdnej i powierzchnia podbudowy górnej warstwy zapewni odpowiednią jej sztywność i nośność. W wyniku przeprowadzonych prac powstanie nowoczesny i wygodny szlak komunikacyjny.
Po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łomży oraz zgodnie z wymogami art. 63, ust. 2 ustawy dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, postanowieniem z dnia 7 października 2010 roku (pismo nr BIOŚ. 7624-6/10) Burmistrz Jedwabnego nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko polegającego na przebudowie ul. Pięknej na działkach o nr ew. 1284, 1250, 1249, 1070 i 1264/2 położonych w obrębie miejscowości Jedwabne.
Burmistrz Jedwabnego zgodnie z art. 10 § 1 Kpa zawiadomił o zakończeniu postępowania dowodowego publikując obwieszczenie na tablicy ogłoszeń, w miejscu realizacji inwestycji oraz na stronach internetowych Urzędu Miejskiego. We wskazanym terminie siedmiu dni nie wpłynęły żadne uwagi ani wnioski.
Biorąc pod uwagę zakres przedsięwzięcia, przepisy ustawy oraz opinie organów ochrony środowiska postanowiono orzec jak w sentencji.

POUCZENIE
Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji, o której mowa w art. 72, ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.). Wniosek ten powinien zostać złożony nie później niż przed upływem 4 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna. Termin ten może ulec wydłużeniu o dwa lata, jeżeli realizacja planowanego przedsięwzięcia przebiega etapowo oraz nie zmieniły się warunki określone w niniejszej decyzji.
Od niniejszej decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży za pośrednictwem Burmistrza Jedwabnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie od decyzji powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.

Z up. Burmistrza
Sławomir Miciura
Kierownik Referatu
Budownictwa, Inwestycji,
Infrastruktury Komunalnej,
Gospodarki Gruntami
i Ochrony Środowiska

W załączeniu:
1. Charakterystyka przedsięwzięcia – zał. Nr 1 do Decyzji
2. Załącznik graficzny – zał. Nr 2 do Decyzji (kopia mapy ewidencyjnej w skali 1:2000 z określeniem granic przedsięwzięcia oraz obszaru oddziaływania na środowisko)
Otrzymują:
1. Gmina Jedwabne, ul. Żwirki i Wigury 3, 18 – 420 Jedwabne
2. Strony postępowania zawiadamia się poprzez obwieszczenie na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227 ze zm.), w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.)
3. a/a

Do wiadomości:
1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku
2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Łomży




Podano do publicznej wiadomości przez:
1/ umieszczenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Jedwabnem
2/ umieszczenie na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Jedwabnem: www.jedwabne.pl

Pliki do pobrania:
Data powstania: czwartek, 28 paź 2010 13:05
Data opublikowania: czwartek, 28 paź 2010 13:10
Data przejścia do archiwum: piątek, 19 lis 2010 12:11
Opublikował(a): Marta Laszczkowska
Zaakceptował(a): Marta Laszczkowska
Artykuł był czytany: 1898 razy