BIP Gminy Jedwabne

Biuletyn Informacji Publicznej

PROTOKÓŁ NR XV/07

z dnia: 26. 11. 2007 r.
w sprawie:
Miejsce obrad sala narad Urzędu Miejskiego w Jedwabnem ul. Żwirki i Wigury 3. W godz. od 09.05 do 14.10. Obecnych jest 15 radnych na ogólną liczbę 15, co stanowi 100 %.
Lista obecności w załączeniu do protokołu. Obradom przewodniczy Kazimierz Załuska Przewodniczący Rady Miejskiej.

Radni obecni:
1. Bargłowski Andrzej 9. Mańko Ewa
2. Borawski Krzysztof 10. Ożarowski Tadeusz
3. Chrostowski Ireneusz 11. Sepczyński Grzegorz
4. Chrostowski Mirosław 12. Skrodzki Edward
5. Frączek Ewa 13. Szmitko Mariusz
6. Górski Andrzej 14. Turowski Sławomir
7. Kołpaczewski Andrzej 15. Załuska Kazimierz
8. Kurkowska Zenona
Ponadto w sesji uczestniczą:
1. Krzysztof Moenke - Burmistrz
2. Henryka Filipkowska - Skarbnik Gminy
3. Sławomir Miciura - Kierownik Referatu Budownictwa, Inwestycji,
Infrastruktury, Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska
4. Zbigniew Chojnowski - Dyrektor KZB
5. Anna Cichocka - Kierownik Referatu Oświaty, Kultury i Sportu
6. Marta Laszczkowska - Kierownik Referatu Organizacyjnego i Spraw
Pracowniczych
7. Marzena Grądzka - Kierownik OPS
8. Karwowski Janusz - p. o. Kierownika Referatu Podatków, Rolnictwa
i Działalności Gospodarczej
oraz sołtysi i mieszkańcy gminy. Ogółem w sesji uczestniczy około 50 osób.

Przebieg obrad:
Ad. 1
Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył sesję, powitał burmistrza, radnych, zaproszonych gości, pracowników urzędu oraz sołtysów i wszystkich mieszkańców gminy przybyłych na obrady XV sesji. Na podstawie listy obecności radnych stwierdził prawomocność obrad.

Ad. 2
Przewodniczący Rady Miejskiej wystąpił z wnioskiem o zdjęcie z porządku obrad punktów: 7, 8 i 9.
Radny Edward Skrodzki poinformował, że wpłynął wniosek, który powinien być wprowadzony do porządku obrad.
Radny Ireneusz Chrostowski zwrócił się do Przewodniczącego Rady Miejskiej, aby nie znosić punktów z porządku, gdyż są ważne i radni w głosowaniu zdecydują czy są za czy też przeciw.
Radna Zenona Kurkowska zapytała, dlaczego punkty mają być zdjęte?
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że punkty w sprawie diet radnych były analizowane na Komisji Budżetu i zostały zatwierdzone.
Radna Ewa Mańko stwierdziła, że projekt uchwały powinien być przedstawiony radnym, poza tym wniosek został złożony po terminie uchwalania budżetu.
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że budżet powinien być zatwierdzony do końca marca. Natomiast radni nie otrzymali projektu uchwały z przyczyn logistycznych.
Radna Zenona Kurkowska stwierdziła, że punkty powinny zostać.
Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie wniosek w sprawie zdjęcia punktów 7, 8 i 9 z porządku obrad.
W głosowaniu jawnym, na stan 15 radnych obecnych jest 15, za zdjęciem punktów z porządku obrad głosowało 7, przeciw – 8, wstrzymało się – 0.
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że wniosek został oddalony. Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z obrad XIV sesji.
4. Informacje Burmistrza o działalności między sesjami.
5. Interpelacje radnych.
6. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia wyniku konsultacji społecznych.
7. Podjęcie uchwały zmieniającą uchwałę w sprawie wysokości diety przysługującej Przewodniczącemu Rady Miejskiej oraz zasad jej wypłacania.
8. Podjęcie uchwały zmieniającą uchwałę w sprawie wysokości diety przysługującej Wiceprzewodniczącemu Rady Miejskiej oraz zasad jej wypłacania.
9. Podjęcie uchwały zmieniającą uchwałę w sprawie wysokości diet przysługujących radnym oraz zasad jej wypłacania.
10. Podjęcie uchwał w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2007 r.
11. Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek w podatku od nieruchomości.
12. Podjęcie uchwał w sprawie stawek podatku od środków transportowych na 2008 rok.
13. Podjęcie uchwał w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2008 rok.
14. Podjęcie uchwały sprawie zarządzenia wyborów Sołtysa Sołectwa Kaimy.
15. Odpowiedzi na interpelacje radnych.
16. Wolne wnioski i uwagi.
17. Zamknięcie obrad.
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że wniosek radnego Edwarda Skrodzkiego wymaga uzasadnienia i nie zostanie na dzisiejszej sesji rozpatrzony.
Radna Ewa Mańko powiedziała, że wniosek w sprawie zdjęcia punktów nie miał uzasadnienia, w związku z tym wniosek radnego Skrodzkiego nie musi mieć uzasadnienia. Następnie radna zaproponowała wprowadzenie wniosku do porządku obrad.
Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że wniosek zostanie skonsultowany z radcą prawnym i zostanie rozpatrzony na przyszłej sesji.
Radna Ewa Frączek stwierdziła, że wniosek powinien być odczytany.
Radna Zenona Kurkowska powiedziała, że na początku sesji wniosek powinien zostać poddany pod głosowanie i radni zdecydują.
Przewodniczący Rady Miejskiej powtórzył, że wniosek wymaga uzasadnienia. Następnie ogłosił przerwę w obradach.
Obrady wznowiono o godz. 9:50.
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że wniosek należy skonsultować z radcą prawnym.
Radny Ireneusz Chrostowski zapytał, czy sesja ma się odbyć, czy też nie? Poprosił o dołączenie wniosku do porządku obrad. Nie może być tak, że podnosimy podatek i diety.
Radna Ewa Mańko – czym sobie zasłużyliśmy na podwyższenie diet? Czy podatki podnieśliśmy po to, żeby teraz diety podnosić.
Radny Mirosław Chrostowski poinformował, że podwyżki wypłynęły z Komisji Budżetu.
Radna Ewa Mańko – skoro wpłynął wniosek powinien Pan dać go pod głosowanie.
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że wniosek wpłynął z Komisji Budżetu
i zgodnie z prawem punkty zostały wprowadzone do porządku obrad. W związku z sprzeciwem radnych informuję, że nie będzie podwyżek diet, chyba, że wszyscy radni wystąpią z takim wnioskiem.
Radna Ewa Mańko poinformowała, że nie można zwiększyć deficytu.
Burmistrz poinformował, że rozmawiał z radcą prawnym i wniosek nie wymaga uzasadnienia. Wniosek ma odpowiednią liczbę głosów i podczas głosowania radni zdecydują czy przyjąć wniosek czy też nie.
Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił o ciszę na sali obrad.
Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie proponowany porządek obrad.
W głosowaniu jawnym, na stan 15 radnych obecnych jest 15, za przyjęciem porządku obrad głosowało 7, przeciw – 8, wstrzymało się – 0.
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż większością głosów porządek obrad nie został przyjęty. Następnie powiedział, że wniosek radnego E. Skrodzkiego zostanie rozpatrzony na następnej sesji.
Mieszkaniec Jedwabnego zaproponował, aby radni przeznaczyli diety na straż.
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że dzisiejsze diety są przeznaczone na Kościół.
Radny Ireneusz Chrostowski dodał, że radni i sołtysi przeznaczają swoje diety na remont Kościoła.
Przewodniczący Rady Miejskiej ogłosił przerwę w obradach.
Obrady wznowiono o godz. 11:00.
Przewodniczący Rady Miejskiej zaproponował przerwanie sesji i dokończenie w środę o godz. 14:00.
Radny Ireneusz Chrostowski powiedział, że wniosek powinien być dołączony do porządku obrad i sesja powinna się odbyć.
Radna Ewa Mańko wystąpiła z wnioskiem formalnym o przesunięcie sesji na środę o godz. 14:00.
Radna Zenona Kurkowska zapytała, jaki porządek obrad będzie na sesji w środę?
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że środowa sesja byłaby dokończeniem dzisiejszej. Dodał, iż na Komisji Budżetu na 6 radnych 5 głosowało za podwyżką diet.
Radna Zenona Kurkowska zapytała, kto wprowadził punkty do porządku obrad?
Przewodniczący Rady Miejskiej odpowiedział, że punkty dotyczące diet zostały wprowadzone na wniosek Komisji Budżetu.
Na wniosek radnych Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił o odczytanie protokołu
z przebiegu wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Finansów, Rolnictwa, Ochrony Środowiska, Gospodarki Przestrzennej i Bezpieczeństwa Publicznego z Komisją Rewizyjną
w dniu 21.11.2007 r.
Pani Agnieszka Górska podinspektor ds. Obsługi Rady Miejskiej odczytała protokół. Radni uwag nie zgłaszali.
Burmistrz stwierdził, że wszystko zostało przegłosowane.
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że radna E. Mańko zgłosiła wniosek
o przełożenie sesji na środę. Porządek sesji przedstawiałby się następująco: zdjęte zostały by punkty 7, 8 i 9, został by wprowadzony wniosek radnego E. Skrodzkiego, do którego zostaną przygotowane dwie uchwały, natomiast pozostałe punkty nie ulegną zmianie.
Burmistrz powiedział, że konsultował się z radcą prawnym i jak grupa radnych składa wniosek nie trzeba przerywać sesji. Należy być konsekwentnym.
Radna Ewa Mańko wycofała wniosek w sprawie przesunięcia sesji.
Radny Ireneusz Chrostowski – porządek proszę przyjąć i przegłosować.
Przewodniczący Rady Miejskiej ogłosił przerwę w obradach.
Obrady wznowiono o godz. 11:50.
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że Wiceprzewodniczący został powołany uchwałą i uchwałą powinien zostać odwołany.
Radna Ewa Frączek powiedziała, że trzeba odczytać wniosek.
Radny Edward Skrodzki odczytał wniosek w sprawie odwołania wiceprzewodniczącego, odwołania członka komisji budżetowej oraz ustalenia terminów odbywania się sesji /wniosek
w załączeniu do protokołu/.
Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił o uzasadnienie wniosku.
Radna Zenona Kurkowska odczytała art. 20, pkt 1 ustawy o samorządzie gminnym.
Burmistrz poinformował, że konsultował się z radcą i wszystko jest zgodne z prawem i nie trzeba mieć przygotowanych uchwał.
Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że odwołanie musi nastąpić uchwałą. Następnie zapytał Panią Agnieszkę Górską, czy jest w stanie przygotować w ciągu 30 min razem z radcą prawnym, który jest w Łomży, projekt uchwały w sprawie odwołania Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.
Pani Agnieszka Górska odpowiedziała, że na przygotowanie uchwały potrzeba więcej czasu.
Radna Zenona Kurkowska poinformowała, że uchwałę należy napisać w ciągu 7 dni.
Burmistrz dodał, że wniosek powinien zostać wprowadzony do porządku obrad i sesja powinna być kontynuowana. Natomiast uchwały w przeciągu 7 dni zostaną przygotowane.
Przewodniczący Rady Miejskiej zaproponował przełożenie sesji do środy, aby wszystko odbyło się zgodnie z prawem.
Radna Ewa Frączek poprosiła o przegłosowanie wniosku.
Radny Andrzej Kołpaczewski stwierdził, że na dzisiejszej sesji jest głosowany wniosek, natomiast uchwała będzie na następnej sesji.
Radna Ewa Frączek poinformowała, że nie będzie uchwały na następnej sesji.
Przewodniczący Rady Miejskiej powtórzył, iż powinien być projekt uchwały,
Radna Zenona Kurkowska powiedziała, że w głosowaniu radni zdecydują czy wniosek włączyć do porządku obrad.
Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał radnych, kto jest za dołączeniem wniosku do porządku obrad?
W głosowaniu jawnym, na stan 15 radnych obecnych jest 15, za dołączeniem wniosku
do porządku obrad głosowało 8, przeciw – 4, wstrzymało się – 3 radnych.
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż większością głosów wniosek został przyjęty
do porządku obrad.
Porządek obrad przedstawia się następująco:
1. Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z obrad XIV sesji.
4. Rozpatrzenie wniosku w sprawie odwołania zastępcy przewodniczącego Rady Miejskiej w Jedwabnem Mirosława Chrostowskiego.
5. Rozpatrzenie wniosku w sprawie odwołania z funkcji członka komisji budżetowej
w Jedwabnem Mirosława Chrostowskiego.
6. Rozpatrzenie wniosku w sprawie ustalenia terminów odbywania się sesji Rady Miejskiej.
7. Informacje Burmistrza o działalności między sesjami.
8. Interpelacje radnych.
9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia wyniku konsultacji społecznych.
10. Podjęcie uchwały zmieniającą uchwałę w sprawie wysokości diety przysługującej Przewodniczącemu Rady Miejskiej oraz zasad jej wypłacania.
11. Podjęcie uchwały zmieniającą uchwałę w sprawie wysokości diety przysługującej Wiceprzewodniczącemu Rady Miejskiej oraz zasad jej wypłacania.
12. Podjęcie uchwały zmieniającą uchwałę w sprawie wysokości diet przysługujących radnym oraz zasad jej wypłacania.
13. Podjęcie uchwał w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2007 r.
14. Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek w podatku od nieruchomości.
15. Podjęcie uchwał w sprawie stawek podatku od środków transportowych na 2008 rok.
16. Podjęcie uchwał w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2008 rok.
17. Podjęcie uchwały sprawie zarządzenia wyborów Sołtysa Sołectwa Kaimy.
18. Odpowiedzi na interpelacje radnych.
19. Wolne wnioski i uwagi.
20. Zamknięcie obrad.

Ad. 3
Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał radnych czy protokół z XIV sesji ma być odczytany. Radni uwag nie wnosili.
W głosowaniu jawnym na stan 15 radnych, obecnych jest 15, za przyjęciem protokołu z XIV sesji głosowało 15 radnych. Protokół rada przyjęła jednogłośnie.

Ad. 4
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał wniosek w sprawie odwołania wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej. Następnie poprosił o zgłoszenie kandydatów do komisji skrutacyjnej, która zostanie powołana w celu przeprowadzenia głosownia dotyczącego odwołania wiceprzewodniczącego.
Do komisji skrutacyjnej zgłoszeni zostali radni:
1. Mariusz Szmitko
2. Andrzej Górski
3. Edward Skrodzki
Powyżsi radni wyrazili zgodę na pracę w komisji. Na obecnych 15 radnych za powołaniem komisji skrutacyjnej w powyższym składzie głosowało 15 radnych, jednogłośnie.
Przewodniczący komisji skrutacyjnej omówił zasady głosowania. Po głosowaniu tajnym odczytał protokół komisji. Stwierdził, że na 15 radnych, udział w głosowaniu wzięło 15 radnych, głosów ważnych oddano 15. Poinformował, że za odwołaniem Pana Mirosława Chrostowskiego z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Jedwabnem głosowało 8 radnych, natomiast przeciw odwołaniu głosowało 7 radnych. Pan Mirosław Chrostowski został odwołany z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Jedwabnem.

Ad. 5
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał wniosek w sprawie odwołania z funkcji członka komisji budżetowej w Jedwabnem Mirosława Chrostowskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej poddał wniosek pod głosowanie.
W głosowaniu jawnym na stan 15 radnych, obecnych jest 15, za odwołaniem z funkcji członka komisji budżetowej w Jedwabnem Mirosława Chrostowskiego głosowało 8 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 0.

Ad. 6
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał wniosek w sprawie ustalenia terminów odbywania się sesji Rady Miejskiej.
Radna Ewa Mańko powiedziała: naszą intencją było, aby społeczeństwo mogło uczestniczyć
w obradach sesji.
Radny Mirosław Chrostowski stwierdził, że sesje powinny odbywać się w dni robocze
i w godzinach 9:00-10:00 ponieważ w soboty rolnicy mają najwięcej pracy.
Radny Krzysztof Borawski powiedział, że w niedzielę nie powinno być sesji, gdyż niedziela jest dniem przeznaczonym na spotkania z rodziną.
Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał radnych, kto jest za tym, aby sesje odbywały się
w soboty lub w niedzielę.
W głosowaniu jawnym na stan 15 radnych, obecnych jest 15, za przyjęciem wniosku głosowało 15 radnych, jednogłośnie.

Ad. 7
Burmistrz powitał radnych, sołtysów i wszystkich mieszkańców przybyłych na obrady sesji. Następnie poinformował, że projektowanie wodociągu miało się skończyć do końca roku, ale może się przedłużyć. Do Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich zgłoszone zostaną dwa zadania dotyczące budowy wodociągu. Została skończona adaptacja pomieszczeń po internacie ZSOiZ. Burmistrz uczestniczył w spotkaniu stowarzyszenia Lokalna Organizacja Turystyczna „Ziemia Łomżyńska”, podczas którego został wybrany do zarządu. Na następnym zebraniu zarządu zostaną ustalone warunki i składki uczestnictwa, wówczas zdecydujemy czy przystępujemy czy też rezygnujemy. Wniosek na przebudowę ulicy Kościuszki złożymy
w grudniu lub w styczniu do Regionalnych Programów Operacyjnych. Dokumenty do wniosku są przygotowane. Pani Dyrektor MGOK składa wniosek na remont budynku MGOK na początku stycznia do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Pod koniec tygodnia był u nas Pan Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych razem z Wicestarostą
i razem z pracownikiem z referatu Budownictwa oglądali drogę Chyliny – Kąty.
Minął rok urzędowania na stanowisku Burmistrza i w celu doinformowania społeczeństwa,
co jest i co będzie zrobione, jest przygotowywana broszura informacyjna. Powtarzam zgoda buduje, niezgoda nie. Myślę, że to, co dziś na sesji wynikło niczego nie burzy. Koniec kadencji zdecyduje a nie ostatni rok. Ten rok jest ciężki pod względem finansowym, zostały zlikwidowane szkoły, teraz trzeba spłacić zaległości.
Pan Sławomir Miciura Kierownik Referatu Budownictwa, Inwestycji, Infrastruktury, Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska poinformował, że prawdopodobnie w celu uzyskania dofinansowania budowy wodociągu z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich jednym
z warunków będzie na etapie przygotowania wniosków wskazanie, kompleksowego rozwiązania gospodarki ściekami. W przeciwnym wypadku może się zdarzyć, że wniosek zostanie odrzucony. Jedną z lepszych propozycji są przydomowe oczyszczalnie ścieków, tzw. trzcinowe, które działają już w innych gminach. Można zakupić jeden projekt na całą gminę koszt około 25 000 zł. Koszt budowy, wykonania wynosi około 2 000 zł. Część prac można wykonać we własnym zakresie. Gdyby było duże zainteresowanie mieszkańców wówczas by się opłacało zrobić w naszej gminie.
Radny Ireneusz Chrostowski zapytał, czy przy tym działaniu można pozyskać środki z ochrony środowiska?
Pan Sławomir Miciura odpowiedział, że można indywidualnie natomiast gmina nie.

Ad. 8
Radni interpelacji nie zgłaszali.

Ad. 9
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia wyniku konsultacji społecznych. Radni uwag nie wnosili.
W głosowaniu jawnym na stan 15 radnych, obecnych jest 15, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, jednogłośnie. Uchwała Nr XV/81/07 w załączeniu do protokołu.

Ad. 10
Radny Ireneusz Chrostowski powiedział, że diety powinny zostać na dotychczasowym poziomie.
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały zmieniającą uchwałę w sprawie wysokości diety przysługującej Przewodniczącemu Rady Miejskiej oraz zasad jej wypłacania.
W głosowaniu jawnym na stan 15 radnych, obecnych jest 15, za podjęciem uchwały głosowało
4 radnych, przeciw – 9, wstrzymało się – 2 radnych.
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż większością głosów uchwała nie została podjęta.

Ad. 11
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały zmieniającą uchwałę
w sprawie wysokości diety przysługującej Wiceprzewodniczącemu Rady Miejskiej oraz zasad jej wypłacania.
W głosowaniu jawnym na stan 15 radnych, obecnych jest 15, za podjęciem uchwały głosowało - 0 - radnych, przeciw – 13, wstrzymało się – 2 radnych.
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż większością głosów uchwała nie została podjęta.

Ad. 12
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały zmieniającą uchwałę
w sprawie wysokości diet przysługujących radnym oraz zasad ich wypłacania.
W głosowaniu jawnym na stan 15 radnych, obecnych jest 15, za podjęciem uchwały głosowało
2 radnych, przeciw – 9, wstrzymało się – 4 radnych.
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż większością głosów uchwała nie została podjęta.

Ad. 13
Pani Henryka Filipkowska Skarbnik Gminy poinformowała, że zwiększyła się ściągalność podatków. Następnie omówiła zmiany w budżecie gminy. Zgodnie z pismem Ministra Finansów ze środków rezerwy subwencji ogólnej zwiększone zostały środki na uzupełnienie dochodów gminy w dziale 758. Ogółem zwiększenie dochodów budżetowych wynosi 96 977 zł. Z tego zwiększenia 50 000 zł przeznaczmy na spłatę zaciągniętego kredytu,
a 46 977 zł chcemy zmniejszyć plan w rozdziale 80110 - Gimnazja. Jeżeli chodzi
o wydatki, to są to przesunięcia wewnątrz działów i rozdziałów budżetowych. Została rozwiązana rezerwa Burmistrza w kwocie 30 000 zł ze względu na potrzebę zwiększenia wydatków. Zwiększono na: drogi – 10 000 zł, oczyszczanie miasta – 10 000 zł oraz zwiększone zostały wydatki na plany zagospodarowania przestrzennego o 10 000 zł.
Radny Andrzej Kołpaczewski poinformował, że plan zagospodarowania przestrzennego miał być wykonany we własnym zakresie a nie przez gminę. Radni nie podejmowali takiej uchwały.
Pan Sławomir Miciura poinformował, że rada zgodziła się na opracowanie planu i teraz plan zagospodarowania przestrzennego trzeba wykonać.
Pani Henryka Filipkowska: kwota 10 000 zł nie jest przeznaczona na decyzje, tylko na ten dział
i rozdział.
Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił o ciszę na sali obrad.
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie dokonania zmian
w budżecie gminy na 2007 r.
W głosowaniu jawnym na stan 15 radnych, obecnych jest 15, za podjęciem uchwały głosowało
13 radnych, przeciw – 2, wstrzymało się – 0 radnych.
Uchwała Nr XV/77/07 w załączeniu do protokołu.

Ad. 14
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie określenia stawek
w podatku od nieruchomości. Radni uwag nie wnosili.
W głosowaniu jawnym na stan 15 radnych, obecnych jest 15, za podjęciem uchwały głosowało
13 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się – 2 radnych.
Uchwała Nr XV/78/07 w załączeniu do protokołu.

Ad. 15
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie stawek od środków transportowych na 2008 r. Radni uwag nie wnosili.
W głosowaniu jawnym na stan 15 radnych, obecnych jest 15, za podjęciem uchwały głosowało
12 radnych, przeciw – 1, wstrzymało się – 2 radnych.
Uchwała Nr XV/79/07 w załączeniu do protokołu.

Ad. 16
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2008 r. Radni uwag nie wnosili.
W głosowaniu jawnym na stan 15 radnych, obecnych jest 15, za podjęciem uchwały głosowało
13 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się – 2 radnych.
Uchwała Nr XV/80/07 w załączeniu do protokołu.

Ad. 17
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie zarządzenia wyborów Sołtysa Sołectwa Kaimy.
W głosowaniu jawnym na stan 15 radnych, obecnych jest 15, za podjęciem uchwały głosowało
15 radnych, jednogłośnie. Uchwała Nr XV/82/07 w załączeniu do protokołu.

Ad. 19
Pan Zdzisław Konopka zapytał ile pieniędzy jest przeznaczonych na MGOK?
Pani Henryka Filipkowska odpowiedziała, że na MGOK na 2008 r. jest przeznaczone 250 000 zł.
Pan Zdzisław Konopka poruszył kwestię świetlicy we wsi Kamianki. Poinformował,
że mieszkańcy chcą pół etatu świetlicowej.
Przewodniczący Rady Miejskiej zaproponował, aby komisja budżetu na najbliższym posiedzeniu zajęła się tą sprawą.
Radna Ewa Frączek poinformowała, że na posiedzeniu Komisji Oświaty analizowane były świetlice i planujemy teraz wyjazd w trasę, takie wyjazdowe posiedzenie, żeby zobaczyć, co się dzieje we wszystkich wiejskich świetlicach. I tam gdzie można dofinansować, żeby świetlice funkcjonowały. Ja rozumiem, że Pan składa wniosek, aby dofinansować świetlicę
w Kamiankach.
Pan Zdzisław Konopka powiedział, że Pan Burmistrz był na wyborach sołtysa i Pan Edward Brzostowski został sołtysem pod warunkiem, że zostanie wyremontowana świetlica. Burmistrz obiecał, że sprowadzi ludzi, którzy wyremontują. Minęło tyle czasu i nic w tej sprawie nie zostało zrobione.?
Radna Zenona Kurkowska stwierdziła, że do tej pory nie było formalnego wniosku..
Pan Zdzisław Konopka powiedział, że na zebraniu Burmistrz dał słowo, że zostanie wyremontowana świetlica.
Radny Ireneusz Chrostowski powiedział, że trzeba, przy udziale mieszkańców odnowić świetlice.
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że wniosek zostanie rozpatrzony przez Komisję.
Burmistrz powiedział, że było tak powiedziane, ale później musi być zainteresowanie mieszkańców miejscowości. Muszą być konkretne sygnały, wówczas będziemy podejmować konkretne działania. W miejscowościach, w których było zainteresowanie zostały świetlice wyremontowane.
Radna Ewa Frączek poinformowała, że Komisja Oświaty przyjedzie do Kamiank.

Ad. 20
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż porządek obrad został wyczerpany, podziękował wszystkim za przybycie, następnie zamknął obrady XV sesji. Na tym po wyczerpaniu porządku protokół i posiedzenie zakończono.


Protokolant:











Data dodania:
Data upublicznienia: środa, 9 sty 2008 10:54
Opublikował(a): Marta Laszczkowska
Zaakceptował(a): Marta Laszczkowska
Artykuł był czytany: 1586 razy
Ilość edycji: 1