PROTOKÓŁ NR XLVII/06
z dnia: 3 maja 2006 r.
w sprawie:
PROTOKÓŁ NR XLVII/06
z sesji Rady Miejskiej w Jedwabnem
3 maja 2006 r.
Miejsce obrad sala kinowa Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury w Jedwabnem ul. Piękna 8. W godz. od 12.00 do 13.30. Obecnych jest 13 radnych na ogólną liczbę 14, co stanowi 92 %.
Lista obecności radnych w załączeniu do protokołu. Obradom przewodniczy Józef Goszczycki Przewodniczący Rady Miejskiej. Protokolant: Rafał Kołakowski podinspektor d.s. obsługi BRM.
Radni obecni:
1. Chrostowski Szymon 8. Niebrzydowska Alicja
2. Chrostowski Ireneusz 9. Rogowski Dariusz
3. Dąbrowski Czesław 10. Skrodzki Edward
4. Dytkowska Barbara 11. Waluś Waldemar
5. Goszczycki Józef 12. Załęcki Jerzy
6. Gołębiewska Jadwiga 13. Załuska Kazimierz
7. Gryczewski Andrzej
Radni nie obecni:
1. Makowski Kazimierz
Ponadto w sesji uczestniczą:
1. Krzysztof Ryszard Moenke - Burmistrz
2. Czesław Jakubowicz
oraz sołtysi i wyborcy. Ogółem w sesji uczestniczy około 70 osób.
Przebieg obrad:
Ad. 1
Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył sesję, powitał burmistrza, radnych, sołtysów, zaproszonych gości i mieszkańców gminy przybyłych na obrady XLVII sesji. Na podstawie listy obecności radnych stwierdził prawomocność obrad.
Ad. 2
Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił wszystkich zebranych o powstanie, zwrócił się do pana Krzysztofa Moenke o złożenie ślubowania.
W obecności zgromadzonych Burmistrz pan Krzysztof Ryszard Moenke złożył ślubowanie o treści: „Obejmując urząd burmistrza Jedwabnego, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy. Tak mi dopomóż Bóg „.
Następnie zabierając głos podziękował wyborcom za zaufanie, jakim go obdarzyli. Powiedział, że jest to dla niego wielki zaszczyt sprawować funkcję Burmistrza Jedwabnego. Dopełni wszelkich starań, aby mieszkańcom gminy żyło się dobrze. Burmistrz odczytał expose, następnie przyjmował gratulacje i życzenia.
Ad. 3
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał porządek obrad XLVII sesji. Radni nie wnosili propozycji zmian.
Porządek obrad przedstawia się następująco:
1. Otwarcie sesji.
2. Ślubowanie Burmistrza pana Krzysztofa Ryszarda Moenke.
3. Przedstawienie porządku obrad.
4. Podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego.
5. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Jedwabnego.
6. Wolne wnioski i uwagi.
7. Zamknięcie obrad.
Ad. 4
Przewodniczący Rady Miejskiej przypomniał, że na wniosek grupy radnych, głosowanie nad uchwała w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego zostało przełożone na obrady dzisiejszej sesji. Poprosił o zgłoszenie kandydatów do składu komisji skrutacyjnej, która powołana zostanie w celu przeprowadzenia głosowania.
Do komisji skrutacyjnej zgłoszeni zostali radni w osobach:
1. Barbara Dytkowska - przewodnicząca komisji
2. Dariusz Rogowski - członek komisji
3. Waldemar Walus - członek komisji
Powyżsi radni wyrazili zgodę na pracę w komisji.
W głosowaniu jawnym na stan 14 radnych, obecnych jest 13, za powołaniem komisji w powyższym składzie głosowało 13 radnych – jednogłośnie.
Radny Ireneusz Chrostowski powiedział, że podczas jednej z wcześniejszych sesji wnioskował o podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego. Stwierdził, że gdyby uchwała została podjęta wcześniej wówczas można byłoby wybory uzupełniające do rady przeprowadzić w tym samym terminie, co wybory przedterminowe burmistrza /23.04.2006 r./
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej stwierdził, że podczas jednej z ostatnich sesji radca prawny omówił obowiązującą w tej kwestii procedurę. Powiedział m.in. że wybory uzupełniające do rady nie mogłyby się odbyć w tym samym terminie co wybory przedterminowe burmistrza.
Radny Ireneusz Chrostowski powiedział, że obecny raca prawny nie uczestniczył w sesjach rady miejskiej.
Radny Waldemar Waluś omówił sposób głosowania. Wyjaśnił, że kto jest za wygaszeniem mandatu radnego Mioduszewskiego, ten skreśli jego imię i nazwisko zapisane na karcie do głosowania. Natomiast kto jest przeciw, pozostawia imię i nazwisko nie skreślone.
Komisja skrutacyjna przeprowadziła tajne głosowanie, następnie przewodnicząca odczytała protokół. Poinformował, że na obecnych 13 radnych 8 opowiedziało się za wygaszeniem mandatu radnego, natomiast 5 głosowało przeciw.
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał uchwałę w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego, stwierdził, że została podjęta większością głosów.
Uchwała Nr XLVII/239/06 w załączeniu do protokołu.
Ad. 5
Przewodniczący Rady Miejskiej w oparciu o rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2006 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich przedstawił przedział wynagrodzenia przysługującego burmistrzowi w gminie do 15 tyś mieszkańców.
Pan Czesław Jakubowicz poinformował, że projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Jedwabnego przygotował pełniąc jeszcze obowiązki Burmistrza. Zwrócił się do przewodniczącego o odczytanie projektu i przeprowadzenie głosowania.
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały przedłożony przez pana Jakubowicza. /wynagrodzenie zasadnicze – 4 560 zł. ; dodatek funkcyjny - 1 530 zł ; dodatek za wysługę lat – w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego; dodatek specjalny w wysokości 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego/
Stwierdził, że propozycja pana Jakubowicza przewiduje przyznanie burmistrzowi maksymalnej wysokości poborów przewidzianych w rozporządzeniu.
Poinformował, że jest również propozycja grupy 5 radnych. W ich imieniu zaproponował, aby na początku przyznać wynagrodzenie zasadnicze w kwocie 3 450 zł. oraz dodatek funkcyjny w wysokości 1 080 zł. Dodał, że wysokość dodatku za wysługę lat uzależniona jest od stażu pracy. Na pytanie mieszkańca gminy o przyznanie burmistrzowi dodatku specjalnego, przewodniczący odpowiedział, że dodatek specjalny również przysługuje i jest przyznawany przez radę w drodze uchwały. Następnie stwierdził, że zaproponowane stawki są większe od tych, jakie otrzymał poprzedni burmistrz na początku urzędowania. Powiedział, że pan Krzysztof Moenke dopiero zaczyna burmistrzowanie, jest w pewnym sensie stażystą, jeśli wykaże się skutecznością w działaniu wówczas nie będzie przeszkód, aby podwyższyć pensję.
Radny Ireneusz Chrostowski stwierdził, że najpierw należy przegłosować projekt przedłożony przez pana Cz. Jakubowicza.
Przewodniczący Rady Miejskiej odpowiedział, że obie propozycje będą poddane pod głosowanie, dodał, że grupa radnych również ma prawo przedstawić wniosek w tej sprawie i należy go przegłosować.
Dyskusji towarzyszą komentarze mieszkańców gminy, przewodniczący kilkakrotnie upomina o zachowanie ciszy i niezakłócanie obrad.
Następnie przewodniczący odczytał projekt umowy o korzystanie przez burmistrza z prywatnego samochodu w celach służbowych. Powiedział, że warunki zawarte w umowie nie różnią się od tych, jakie obowiązywały poprzedniego burmistrza. Poinformował, że zwrot kosztów podróży służbowych będzie następował na podstawie zapisów obowiązującego w tej kwestii Rozporządzenia Ministra Infrastruktury.
Radny Edward Skrodzki zapytał, czy poprzedni burmistrz przyznany miał taki sam limit i podpisaną taką sama umowę. Stwierdził, że 300 km to stanowczo za mało.
Przewodniczący Rady Miejskiej odpowiedział, że tak. Wyjaśnił, że 300 km dotyczy jazdy lokalnej. Podróże zamiejscowe rozliczane są na podstawie delegacji.
Pan Cz. Jakubowicz potwierdził, wypowiedź przewodniczącego. Następnie powiedział, że należy przegłosować projekt uchwały, który przedłożył. Stwierdził, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby kontynuować wysokość poborów, jakie przyznano poprzedniemu burmistrzowi.
Radny Kazimierz Załuska powiedział, że nie należy obniżać poborów nowemu burmistrzowi w stosunku do pana Jakubowicza i pana Chajewskiego zakładając, że będzie gorzej sprawował funkcję. Dodał, że przez okres 5 miesięcy, jaki pozostał do jesiennych wyborów budżet gminy z tego powodu nie zostanie zrujnowany. Ponadto stwierdził, że w przypadku burmistrza nie należy używać pojęcia stażysta. Zwrócił się do przewodniczącego o przegłosowanie wysokości poborów zaproponowanych przez pana Jakubowicza. Powiedział, że wyższe pobory będą zachętą dla pana Moenke do lepszej pracy.
Zabierając głos pan Cz. Jakubowicz stwierdził, że na jego osobie gmina zarobiła, gdyż nie był zatrudniony zastępca burmistrza, ponadto nie obciążył budżetu gminy delegacjami i kosztami rozmów przez komórkę. Dodał, że obowiązki burmistrza Jedwabnego pełnił z należnym szacunkiem.
Przewodniczący Rady Miejskiej przypomniał, że byłemu burmistrzowi, na początku urzędowania rada przyznała najniższe pobory, dopiero z czasem zostały one podwyższone. Dodał, że w kampanii wyborczej rozpowszechniane były plotki na temat wynagrodzenia pana M. Chajewskiego.
Pani Ewa Mańko stwierdził, że nie chodzi o pieniądze, a o dobrą wolę radnych. Przypomniała, że podczas XLVI sesji były czynione starania o zaprzysiężenie pana Krzysztofa Moenke, dodała, że wówczas nie była przygotowana uchwała w sprawie ustalenia wynagrodzenia burmistrza. Powiedziała, że po złożeniu ślubowania burmistrz nie miałby ustalonych poborów. Dodała, że przewodniczący rady jednoosobowo nie może złożyć wniosku w sprawie wysokości wynagrodzenia burmistrza.
Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że projekt uchwały był przygotowany, jednak w związku z tym, że nie odbyło się zaprzysiężenie burmistrza, nie został omówiony.
Wyjaśnił, że projekt uchwały został przygotowany jednoosobowo przez pana Jakubowicza, on natomiast przedstawił propozycje w imieniu grupy radnych.
Wypowiedziom radnych, towarzyszy ożywiona dyskusja mieszkańców gminy.
Pan Cz. Jakubowicz powiedział, że wnioskodawcą wszystkich projektów uchwał jest burmistrza, a nie rada. Jako urzędnik miał prawo przygotować projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia.
Mieszkańcy zakłócają obrady komentując wypowiedzi zabierających głos w dyskusji.
Przewodniczący po raz kolejny upomniał o właściwe zachowanie.
Po zakończeniu dyskusji, radni przystąpili do głosownia.
Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, kto z radnych jest za podjęciem uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia burmistrza Jedwabnego z uwzględnieniem stawek zaproponowanych przez pana Jakubowicza i przyznania maksymalnej wysokości poborów: /wynagrodzenie zasadnicze – 4 560 zł. ; dodatek funkcyjny - 1 530 zł ; dodatek za wysługę lat – w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego; dodatek specjalny w wysokości 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego/
W głosowaniu jawnym, na stan 14 radnych, obecnych jest 13, za podjęciem uchwały głosowało 5 radnych, przeciw głosowało 5 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu.
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że w przypadku remisu głos przewodniczącego jest głosem decydującym i rozstrzyga głosowanie.
Część radnych nie zgodziła się ze stwierdzeniem przewodniczącego.
Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, kto z radnych jest za podjęciem uchwały uwzględniającej stawki zaproponowane przez grupę radnych: wynagrodzenie zasadnicze w kwocie 3 450 zł. ; dodatek funkcyjny w wysokości 1 080 zł. ; dodatek za wysługę lat – w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego.
W głosowaniu jawnym na stan 14 radnych, obecnych jest 13, za podjęciem uchwały głosowało 5 radnych, przeciw głosowało 5 radnych, 3 wstrzymało się od głosu.
Przewodniczący powiedział, że w pierwszym głosowaniu opowiedział się przeciwko podjęciu uchwały, natomiast w drugim głosował za. W związku z tym stwierdził, że została podjęta uchwała z drugiego głosowania: wynagrodzenie zasadnicze w kwocie 3 450 zł. ; dodatek funkcyjny w wysokości 1 080 zł. ; dodatek za wysługę lat – w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego.
Uchwała Nr XLVII/240/06 w załączeniu do protokołu.
Pani Ewa Mańko potwierdziła, że przewodniczący ma decydujący głos.
Radny Kazimierz Załuska stwierdził, że głosowania nie rozstrzygnęły, która uchwała została podjęta, ponieważ w obu był remis.
Ad. 6
Zabierając głos pan Czesław Jakubowicz powiedział, że kończy się jego misja, wybory przedterminowe odbyły się, burmistrz został wybrany. Podziękował wszystkim za współpracę i pomoc jaką otrzymał podczas pobytu w Jedwabnem. Powiedział, że Jedwabne stało się bliskie jego sercu. Odniósł się do przebiegu wyborów oraz kilku innych zdarzeń z okresu gdy pełnił obowiązki burmistrza. Odczytał wiersz, który napisał na okoliczność zaprzysiężenia Burmistrza.
Burmistrz podziękował. Następnie odnosząc się do podjętej przez radę uchwały w sprawie wynagrodzenia powiedział, że pomimo ustalenia najniższych poborów, będzie starał się dobrze sprawować funkcję burmistrza Jedwabnego.
Ad. 7
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że porządek obrad został wyczerpany, zamknął obrady słowami ,, … zamykam obrady XLVII sesji Rady Miejskiej w Jedwabnem” Na tym protokół i sesję zakończono.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Józef Goszczycki
Protokół sporządził:
z sesji Rady Miejskiej w Jedwabnem
3 maja 2006 r.
Miejsce obrad sala kinowa Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury w Jedwabnem ul. Piękna 8. W godz. od 12.00 do 13.30. Obecnych jest 13 radnych na ogólną liczbę 14, co stanowi 92 %.
Lista obecności radnych w załączeniu do protokołu. Obradom przewodniczy Józef Goszczycki Przewodniczący Rady Miejskiej. Protokolant: Rafał Kołakowski podinspektor d.s. obsługi BRM.
Radni obecni:
1. Chrostowski Szymon 8. Niebrzydowska Alicja
2. Chrostowski Ireneusz 9. Rogowski Dariusz
3. Dąbrowski Czesław 10. Skrodzki Edward
4. Dytkowska Barbara 11. Waluś Waldemar
5. Goszczycki Józef 12. Załęcki Jerzy
6. Gołębiewska Jadwiga 13. Załuska Kazimierz
7. Gryczewski Andrzej
Radni nie obecni:
1. Makowski Kazimierz
Ponadto w sesji uczestniczą:
1. Krzysztof Ryszard Moenke - Burmistrz
2. Czesław Jakubowicz
oraz sołtysi i wyborcy. Ogółem w sesji uczestniczy około 70 osób.
Przebieg obrad:
Ad. 1
Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył sesję, powitał burmistrza, radnych, sołtysów, zaproszonych gości i mieszkańców gminy przybyłych na obrady XLVII sesji. Na podstawie listy obecności radnych stwierdził prawomocność obrad.
Ad. 2
Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił wszystkich zebranych o powstanie, zwrócił się do pana Krzysztofa Moenke o złożenie ślubowania.
W obecności zgromadzonych Burmistrz pan Krzysztof Ryszard Moenke złożył ślubowanie o treści: „Obejmując urząd burmistrza Jedwabnego, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy. Tak mi dopomóż Bóg „.
Następnie zabierając głos podziękował wyborcom za zaufanie, jakim go obdarzyli. Powiedział, że jest to dla niego wielki zaszczyt sprawować funkcję Burmistrza Jedwabnego. Dopełni wszelkich starań, aby mieszkańcom gminy żyło się dobrze. Burmistrz odczytał expose, następnie przyjmował gratulacje i życzenia.
Ad. 3
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał porządek obrad XLVII sesji. Radni nie wnosili propozycji zmian.
Porządek obrad przedstawia się następująco:
1. Otwarcie sesji.
2. Ślubowanie Burmistrza pana Krzysztofa Ryszarda Moenke.
3. Przedstawienie porządku obrad.
4. Podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego.
5. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Jedwabnego.
6. Wolne wnioski i uwagi.
7. Zamknięcie obrad.
Ad. 4
Przewodniczący Rady Miejskiej przypomniał, że na wniosek grupy radnych, głosowanie nad uchwała w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego zostało przełożone na obrady dzisiejszej sesji. Poprosił o zgłoszenie kandydatów do składu komisji skrutacyjnej, która powołana zostanie w celu przeprowadzenia głosowania.
Do komisji skrutacyjnej zgłoszeni zostali radni w osobach:
1. Barbara Dytkowska - przewodnicząca komisji
2. Dariusz Rogowski - członek komisji
3. Waldemar Walus - członek komisji
Powyżsi radni wyrazili zgodę na pracę w komisji.
W głosowaniu jawnym na stan 14 radnych, obecnych jest 13, za powołaniem komisji w powyższym składzie głosowało 13 radnych – jednogłośnie.
Radny Ireneusz Chrostowski powiedział, że podczas jednej z wcześniejszych sesji wnioskował o podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego. Stwierdził, że gdyby uchwała została podjęta wcześniej wówczas można byłoby wybory uzupełniające do rady przeprowadzić w tym samym terminie, co wybory przedterminowe burmistrza /23.04.2006 r./
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej stwierdził, że podczas jednej z ostatnich sesji radca prawny omówił obowiązującą w tej kwestii procedurę. Powiedział m.in. że wybory uzupełniające do rady nie mogłyby się odbyć w tym samym terminie co wybory przedterminowe burmistrza.
Radny Ireneusz Chrostowski powiedział, że obecny raca prawny nie uczestniczył w sesjach rady miejskiej.
Radny Waldemar Waluś omówił sposób głosowania. Wyjaśnił, że kto jest za wygaszeniem mandatu radnego Mioduszewskiego, ten skreśli jego imię i nazwisko zapisane na karcie do głosowania. Natomiast kto jest przeciw, pozostawia imię i nazwisko nie skreślone.
Komisja skrutacyjna przeprowadziła tajne głosowanie, następnie przewodnicząca odczytała protokół. Poinformował, że na obecnych 13 radnych 8 opowiedziało się za wygaszeniem mandatu radnego, natomiast 5 głosowało przeciw.
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał uchwałę w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego, stwierdził, że została podjęta większością głosów.
Uchwała Nr XLVII/239/06 w załączeniu do protokołu.
Ad. 5
Przewodniczący Rady Miejskiej w oparciu o rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2006 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich przedstawił przedział wynagrodzenia przysługującego burmistrzowi w gminie do 15 tyś mieszkańców.
Pan Czesław Jakubowicz poinformował, że projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Jedwabnego przygotował pełniąc jeszcze obowiązki Burmistrza. Zwrócił się do przewodniczącego o odczytanie projektu i przeprowadzenie głosowania.
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały przedłożony przez pana Jakubowicza. /wynagrodzenie zasadnicze – 4 560 zł. ; dodatek funkcyjny - 1 530 zł ; dodatek za wysługę lat – w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego; dodatek specjalny w wysokości 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego/
Stwierdził, że propozycja pana Jakubowicza przewiduje przyznanie burmistrzowi maksymalnej wysokości poborów przewidzianych w rozporządzeniu.
Poinformował, że jest również propozycja grupy 5 radnych. W ich imieniu zaproponował, aby na początku przyznać wynagrodzenie zasadnicze w kwocie 3 450 zł. oraz dodatek funkcyjny w wysokości 1 080 zł. Dodał, że wysokość dodatku za wysługę lat uzależniona jest od stażu pracy. Na pytanie mieszkańca gminy o przyznanie burmistrzowi dodatku specjalnego, przewodniczący odpowiedział, że dodatek specjalny również przysługuje i jest przyznawany przez radę w drodze uchwały. Następnie stwierdził, że zaproponowane stawki są większe od tych, jakie otrzymał poprzedni burmistrz na początku urzędowania. Powiedział, że pan Krzysztof Moenke dopiero zaczyna burmistrzowanie, jest w pewnym sensie stażystą, jeśli wykaże się skutecznością w działaniu wówczas nie będzie przeszkód, aby podwyższyć pensję.
Radny Ireneusz Chrostowski stwierdził, że najpierw należy przegłosować projekt przedłożony przez pana Cz. Jakubowicza.
Przewodniczący Rady Miejskiej odpowiedział, że obie propozycje będą poddane pod głosowanie, dodał, że grupa radnych również ma prawo przedstawić wniosek w tej sprawie i należy go przegłosować.
Dyskusji towarzyszą komentarze mieszkańców gminy, przewodniczący kilkakrotnie upomina o zachowanie ciszy i niezakłócanie obrad.
Następnie przewodniczący odczytał projekt umowy o korzystanie przez burmistrza z prywatnego samochodu w celach służbowych. Powiedział, że warunki zawarte w umowie nie różnią się od tych, jakie obowiązywały poprzedniego burmistrza. Poinformował, że zwrot kosztów podróży służbowych będzie następował na podstawie zapisów obowiązującego w tej kwestii Rozporządzenia Ministra Infrastruktury.
Radny Edward Skrodzki zapytał, czy poprzedni burmistrz przyznany miał taki sam limit i podpisaną taką sama umowę. Stwierdził, że 300 km to stanowczo za mało.
Przewodniczący Rady Miejskiej odpowiedział, że tak. Wyjaśnił, że 300 km dotyczy jazdy lokalnej. Podróże zamiejscowe rozliczane są na podstawie delegacji.
Pan Cz. Jakubowicz potwierdził, wypowiedź przewodniczącego. Następnie powiedział, że należy przegłosować projekt uchwały, który przedłożył. Stwierdził, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby kontynuować wysokość poborów, jakie przyznano poprzedniemu burmistrzowi.
Radny Kazimierz Załuska powiedział, że nie należy obniżać poborów nowemu burmistrzowi w stosunku do pana Jakubowicza i pana Chajewskiego zakładając, że będzie gorzej sprawował funkcję. Dodał, że przez okres 5 miesięcy, jaki pozostał do jesiennych wyborów budżet gminy z tego powodu nie zostanie zrujnowany. Ponadto stwierdził, że w przypadku burmistrza nie należy używać pojęcia stażysta. Zwrócił się do przewodniczącego o przegłosowanie wysokości poborów zaproponowanych przez pana Jakubowicza. Powiedział, że wyższe pobory będą zachętą dla pana Moenke do lepszej pracy.
Zabierając głos pan Cz. Jakubowicz stwierdził, że na jego osobie gmina zarobiła, gdyż nie był zatrudniony zastępca burmistrza, ponadto nie obciążył budżetu gminy delegacjami i kosztami rozmów przez komórkę. Dodał, że obowiązki burmistrza Jedwabnego pełnił z należnym szacunkiem.
Przewodniczący Rady Miejskiej przypomniał, że byłemu burmistrzowi, na początku urzędowania rada przyznała najniższe pobory, dopiero z czasem zostały one podwyższone. Dodał, że w kampanii wyborczej rozpowszechniane były plotki na temat wynagrodzenia pana M. Chajewskiego.
Pani Ewa Mańko stwierdził, że nie chodzi o pieniądze, a o dobrą wolę radnych. Przypomniała, że podczas XLVI sesji były czynione starania o zaprzysiężenie pana Krzysztofa Moenke, dodała, że wówczas nie była przygotowana uchwała w sprawie ustalenia wynagrodzenia burmistrza. Powiedziała, że po złożeniu ślubowania burmistrz nie miałby ustalonych poborów. Dodała, że przewodniczący rady jednoosobowo nie może złożyć wniosku w sprawie wysokości wynagrodzenia burmistrza.
Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że projekt uchwały był przygotowany, jednak w związku z tym, że nie odbyło się zaprzysiężenie burmistrza, nie został omówiony.
Wyjaśnił, że projekt uchwały został przygotowany jednoosobowo przez pana Jakubowicza, on natomiast przedstawił propozycje w imieniu grupy radnych.
Wypowiedziom radnych, towarzyszy ożywiona dyskusja mieszkańców gminy.
Pan Cz. Jakubowicz powiedział, że wnioskodawcą wszystkich projektów uchwał jest burmistrza, a nie rada. Jako urzędnik miał prawo przygotować projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia.
Mieszkańcy zakłócają obrady komentując wypowiedzi zabierających głos w dyskusji.
Przewodniczący po raz kolejny upomniał o właściwe zachowanie.
Po zakończeniu dyskusji, radni przystąpili do głosownia.
Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, kto z radnych jest za podjęciem uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia burmistrza Jedwabnego z uwzględnieniem stawek zaproponowanych przez pana Jakubowicza i przyznania maksymalnej wysokości poborów: /wynagrodzenie zasadnicze – 4 560 zł. ; dodatek funkcyjny - 1 530 zł ; dodatek za wysługę lat – w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego; dodatek specjalny w wysokości 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego/
W głosowaniu jawnym, na stan 14 radnych, obecnych jest 13, za podjęciem uchwały głosowało 5 radnych, przeciw głosowało 5 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu.
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że w przypadku remisu głos przewodniczącego jest głosem decydującym i rozstrzyga głosowanie.
Część radnych nie zgodziła się ze stwierdzeniem przewodniczącego.
Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, kto z radnych jest za podjęciem uchwały uwzględniającej stawki zaproponowane przez grupę radnych: wynagrodzenie zasadnicze w kwocie 3 450 zł. ; dodatek funkcyjny w wysokości 1 080 zł. ; dodatek za wysługę lat – w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego.
W głosowaniu jawnym na stan 14 radnych, obecnych jest 13, za podjęciem uchwały głosowało 5 radnych, przeciw głosowało 5 radnych, 3 wstrzymało się od głosu.
Przewodniczący powiedział, że w pierwszym głosowaniu opowiedział się przeciwko podjęciu uchwały, natomiast w drugim głosował za. W związku z tym stwierdził, że została podjęta uchwała z drugiego głosowania: wynagrodzenie zasadnicze w kwocie 3 450 zł. ; dodatek funkcyjny w wysokości 1 080 zł. ; dodatek za wysługę lat – w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego.
Uchwała Nr XLVII/240/06 w załączeniu do protokołu.
Pani Ewa Mańko potwierdziła, że przewodniczący ma decydujący głos.
Radny Kazimierz Załuska stwierdził, że głosowania nie rozstrzygnęły, która uchwała została podjęta, ponieważ w obu był remis.
Ad. 6
Zabierając głos pan Czesław Jakubowicz powiedział, że kończy się jego misja, wybory przedterminowe odbyły się, burmistrz został wybrany. Podziękował wszystkim za współpracę i pomoc jaką otrzymał podczas pobytu w Jedwabnem. Powiedział, że Jedwabne stało się bliskie jego sercu. Odniósł się do przebiegu wyborów oraz kilku innych zdarzeń z okresu gdy pełnił obowiązki burmistrza. Odczytał wiersz, który napisał na okoliczność zaprzysiężenia Burmistrza.
Burmistrz podziękował. Następnie odnosząc się do podjętej przez radę uchwały w sprawie wynagrodzenia powiedział, że pomimo ustalenia najniższych poborów, będzie starał się dobrze sprawować funkcję burmistrza Jedwabnego.
Ad. 7
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że porządek obrad został wyczerpany, zamknął obrady słowami ,, … zamykam obrady XLVII sesji Rady Miejskiej w Jedwabnem” Na tym protokół i sesję zakończono.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Józef Goszczycki
Protokół sporządził: