BIP Gminy Jedwabne

Biuletyn Informacji Publicznej

PROTOKÓŁ NR XLV/06

z dnia: 22 marzec 2006 r.
w sprawie:
PROTOKÓŁ NR XLV/06
z sesji Rady Miejskiej w Jedwabnem
22 marzec 2006 r.

Miejsce obrad sala narad Urzędu Miejskiego w Jedwabnem ul. Żwirki i Wigury 3 w godz. od 16.00 do 20.50. Obecnych jest 12 radnych na ogólną liczbę 14, co stanowi 85 %.
Lista obecności radnych w załączeniu do protokołu. Obradom przewodniczy Józef Goszczycki Przewodniczący Rady Miejskiej. Protokolant: Rafał Kołakowski podinspektor d.s. obsługi BRM.

Radni obecni:

1. Chrostowski Szymon 7. Niebrzydowska Alicja
2. Chrostowski Ireneusz 8. Rogowski Dariusz
3. Dąbrowski Czesław 9. Skrodzki Edward
4. Dytkowska Barbara 10. Waluś Waldemar
5. Goszczycki Józef 11. Załęcki Jerzy
6. Gołębiewska Jadwiga 12. Załuska Kazimierz

Radni nie obecni:

1. Makowski Kazimierz
2. Mioduszewski Grzegorz

Ponadto w sesji uczestniczą:

1. Czesław Jakubowicz - p.o. Burmistrza Jedwabnego
2. Wojciech Siemionem - radca prawny
3. Krzysztof Zdanowicz - kier. budowy gimnazjum

oraz sołtysi i wyborcy. Ogółem w sesji uczestniczy około 60 osób.

Przebieg obrad:
Ad. 1
Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył sesję, powitał burmistrza, radnych, kierowników poszczególnych referatów, zaproszonych gości i wszystkich mieszkańców gminy przybyłych na obrady XLV sesji. Na podstawie listy obecności radnych stwierdził prawomocność obrad.

Ad. 2
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał porządek obrad. Poinformował, że został w nim błędnie zamieszczony pkt 5 podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2006 r. Wyjaśnił, że skarbnik gminy przebywa na urlopie wypoczynkowym i nie zachodzi potrzeba wprowadzania zmian. Następnie zaproponował ujęcie w porządku obrad dodatkowo tematów:
- stanowisko rady w sprawie podziału działki w Orlikowie;
- sprawa dotacji na remont budynku w Orlikowie;
- informacja na temat zagrożeniu ptasią grypą;
- sprawa przebudowy ul. Kościuszki;
Radny Ireneusz Chrostowski powiedział, że wybory uzupełniające do rady miejskiej w miejsce radnego Mioduszewskiego powinny odbyć się w tym samym czasie, co wybory uzupełniające w miejsce radnego Iwanowskiego, żeby co miesiąc nie organizować wyborów w gminie.
Przewodniczący Rady Miejskiej odpowiedział, że kalendarz wyborczy wyborów uzupełniających do rady ustala Wojewoda Podlaski.
Radny Ireneusz Chrostowski poprosił o przygotowanie projektu uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Mioduszewskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej odpowiedział, że zgodnie z procedurą rada ma 3 miesiące na podjęcie uchwały, licząc od dnia złożenia rezygnacji.
Obecni na sali obrad mieszkańcy gminy zakłócają dyskusję wyrażając własne opinie.
Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił o zachowanie ciszy. Stwierdził, że w wolnych wnioskach każdy będzie mógł zabrać głos.
Kontynuując przewodniczący odczytał oświadczenie radnego Mioduszewskiego w sprawie rezygnacji z funkcji radnego. Radny I. Chrostowski złożył ustny wniosek o rozpatrzenie w ramach wolnych wniosków rezygnacji Grzegorza Mioduszewskiego z funkcji radnego.
Więcej propozycji zmian w porządku nie było. W głosowaniu jawnym porządek wraz z zaproponowanymi zmianami został przyjęty 12 głosami za, jednogłośnie.

Porządek obrad przedstawia się następująco:

1. Otwarcie sesji.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XLIV sesji Rady Miejskiej.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Podjęcie uchwały w sprawie wspólnej realizacji projektu inwestycyjnego pod nazwą ”Ochrona zlewni rzek Narwi, Biebrzy i Bugu poprzez poprawę gospodarki wodno-ściekowej na obszarze koordynowanym przez Międzygminny Związek Wodociągów i Kanalizacji w Łomży”
6. Omówienie wyników kontroli przeprowadzonej przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Urzędzie Miejskim w Jedwabnem.
7. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
8. Wolne wnioski i zapytania:
- stanowisko rady w sprawie podziału działki w Orlikowie,
- sprawa dotacji na remont budynku w Orlikowie;
- informacja o zagrożeniu ptasią grypa.
- sprawa przebudowy ul. Kościuszki, Rembielińskiego i Nowej w Jedwabnem,
- rezygnacja Grzegorza Mioduszewskiego z funkcji radnego.
9. Zamknięcie obrad.

Ad. 3
Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół był wyłożony do wglądu w biurze rady miejskiej, zapytał czy są uwagi do jego treści. Odczytanie protokołu.
W głosowaniu jawnym protokół z obrad XLIV sesji przyjęty został 12 głosami za, jednogłośnie.

Ad. 4
Radny E. Skrodzki:
- odnośnie oświetlenia ulicznego, zapytał czego dotyczyła umowa na przeprowadzenie modernizacji oświetlenia ulicznego i czy została w niej ujęta kwestia regulacji czasu świecenia lamp ulicznych. Kto zajmuje się regulacją;
- czego dotyczyły rozmowy z panem Ryszardem Dąbrowskim z Piły podczas jego wizyty w Jedwabnem;
- czy jest możliwość zakupienia centralki telefonicznej do urzędu miejskiego i tym samym ograniczenie wydatków na rachunki telefoniczne,
- czy jest możliwość ograniczenia kosztów funkcjonowania KZB i MGOK;
- czy prawdą jest, że robotnicy pracujący przy budowie gimnazjum otrzymują płacę 18 zł./dzień;
- czy do 1 września 2006 r. budowa gimnazjum zostanie zakończona.
Radny I. Chrostowski zapytał czy jest możliwość wygospodarowania oszczędności w budżecie gminy. Powiedział, że należy zacząć od ograniczenia kosztów funkcjonowania urzędu, MGOKu i KZB.

Ad. 5
Radca prawny odczytał projekt uchwały w sprawie wspólnej realizacji projektu inwestycyjnego pod nazwą ”Ochrona zlewni rzek Narwi, Biebrzy i Bugu poprzez poprawę gospodarki wodno-ściekowej na obszarze koordynowanym przez Międzygminny Związek Wodociągów i Kanalizacji w Łomży”
Następnie powiedział: §2 uchwały, która jest w dniu dzisiejszym przedkładana wysokiej radzie praktycznie powtarza zapis §1 uchwały z września. Projekt m.in. z którego wynikałaby procedura realizacji tego zadania, przez co należy rozumieć sposób jej realizacji, a w szczególności finansowanie. Dopiero przy takim porozumieniu podpisanym przez wszystkie gminy można przedłożyć uchwałę, w której rada przyjmie w imieniu mieszkańców zobowiązanie, co do realizacji tego projektu jak i sposobu jej wykonania po przez umowy. Z racji tego, że tego projektu nie ma na dzisiaj, to nie można upoważniać burmistrza do zaciągania zobowiązań, na dzień dzisiejszy nikt nie potrafi stwierdzić, w jakiej wysokości te zobowiązania burmistrz mógłby zaciągnąć, w związku z czym jeśli potrzebna jest nadal uchwała intencyjna to trzeba bezwzględnie §2 z tej uchwały wykreślić. Jest to projekt w głównej mierze finansowany przez unię europejską, są to olbrzymie pieniądze, na to UE daje 85 % środków, każda gmina partycypuje w 15% ale tylko do tej części, która jest budowana w gminie. Z racji tej, że takiego zobowiązanie nie ma w związku z tym takiego zobowiązania przyjąć nie można. Ponadto w projekcie uchwały Międzygminny Związek Wodociągów i Kanalizacji w Łomży /spółka prawa handlowego/ proponuje projekt umowy, który w istocie powinien być porozumieniem a nie umową, ponieważ nie ma w niej postanowień, bez których nie ma umowy, dotyczących szczegółowego zakresu tego, co mamy robić i ile to kosztuje – czyli nadal jest to porozumienie. Nie wiem, dlaczego ta spółka prawa handlowego proponuje podpisanie dwustronnych porozumień i zapewnia, że takie same porozumienia będą podpisane z innymi gminami. Porozumienie powinno wyglądać w ten sposób, że jest jeden tekst i pod jednym tekstem podpiszą się wszystkie gminy, które chcą uczestniczyć w realizacji projektu. Jeśli wysoka rad będzie przyjmować treść tej uchwały to bez upoważniania burmistrza do zaciągania zobowiązań, bo jest to rzeczywiście czynność przekraczająca zakres zwykłego zarządu, a ustawa o samorządzie gminnym wymaga żeby ze stosownym przepisem zobowiązanie te mówiło o ściśle określonej kwocie, do jakiej burmistrz przez państwa wybrany miałby te zobowiązania zaciągać.
Pan Czesław Jakubowicz: o uchwale z września dowiedziałem się dopiero na sesji. Trzeba zamknąć kolejne marzenia o inwestycji w niepamięć, podstawowym warunkiem przystąpienia do tego porozumienia jest posiadanie przez gminę planu aglomeracji, który miał być wprowadzony do planu rozwoju województwa do czerwca 2004 r. Gmina takiego planu nie ma, więc temat nie istnieje. Straciliście wodę, gdyby jeszcze we wrześniu, ktoś zająłby się ta uchwałą możliwe, że dziś udałoby się różnymi układami, żeby taką aglomerację wcisnąć.
Uczestniczący w obradach mieszkańcy gminy poparli wypowiedź burmistrza.
Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił o ciszę i niezakłócanie dyskusji.
Pan Górski Stanisław krzyczał do radnych złodzieje.
Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że jeśli burmistrz zamierza podjudzać mieszkańców, którzy następnie ubliżają radnym, zakłócając tym samym obrady, to wówczas zarządzi przerwę.
Burmistrz odpowiedział, że nikogo nie podjudza.
Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że należy wziąć pod uwagę opinię radcy oprawnego i podjąć uchwałę wykreślając z niej §2. Stwierdził, że 10 rad podjęło uchwałę tej samej treści i każdej z nich zależy na pomyślnej realizacji projektu.
Pełniący obowiązku burmistrza pan Czesław Jakubowicz: o planie aglomeracji dowiedziałem się dzisiaj o godzinie 14.15 od przewodniczącego zarządu związku pana Edwarda Łady, który powiedział temat nie istnieje. Trzeba realizować uchwałę z września, a więc porozumieć się z wszystkimi gminami, które wchodzą w projekt, ustalić zakres, w jakim czasie i jakie pieniądze są potrzebne. Dopóki nie ma jeszcze projektów wszystko jest intencją, marzeniem. Ta uchwała natomiast jest już do wykonania, a nie działa, bo już nie wchodzicie do związku – tak powiedział przewodniczący związku.
Radny Edward Skrodzki: popieram pana Burmistrza, pan mecenas nie ma racji do końca, ponieważ gdyby całe przedsięwzięcie doszło do skutku to dofinansowanie byłoby najwyżej w 75% a nie w 85% Musimy sfinansować 100% a później czekamy na zwrot najwyżej 75 %.
Pan Tadeusz Zejer: potwierdzam to, co dzisiaj słyszałem, co powiedział pan Burmistrz.
Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy wymagany plan aglomeracji dotyczy wszystkich gmin.
Pan Tadeusz Zejer: tak dotyczy wszystkich i tylko nasza gmina go nie ma.
Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że wyjaśni w Międzygminnym Związku i Kanalizacji w Łomży kwestię planu aglomeracji. Zapytał jak długo trzeba czekać na przygotowanie tego typu planu.
Pan Tadeusz Zejer powiedział, że nie wie, ile czasu może zająć przygotowanie planu.
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że sprawa pozostaje otwarta do czasu wyjaśnienia wątpliwości.
p.o. burmistrza powiedział, że gdyby uchwała z września była realizowana, być może nie byłoby za późno na opracowanie planu.

Ad. 6
Pan Janusz Karwowski kierownik referatu podatków, rolnictwa i działalności gospodarczej odczytał wyniki kontroli przeprowadzonej przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Białymstoku. Następnie przedstawił informację o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych. Załączniki do protokołu.
Obecni mieszkańcy gminy zakłócają odczytanie protokołu.
Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił o zachowanie ciszy.
Następnie Pan J. Karwowski ustosunkował się do zaleceń dotyczących
- stosowania ulgi żołnierskiej,
- różnicy pomiędzy powierzchnią opodatkowaną, a wykazaną w zestawieniu gruntów otrzymanych ze Starostwa Powiatowego,
- działań mających na celu windykację zaległości podatkowych oraz przestrzegania przez sołtysów dokonywania terminowych wpłat podatków od mieszkańców poszczególnych miejscowości. Powiedział, że w wyniku kontroli nie stwierdzono rażącego naruszenia prawa, w zaleceniach kontrolerzy wskazali uchybienia formalne.
Mieszkańcy Jedwabnego odnieśli się do sposobu inkasowania podatku przez sołtysa Jedwabnego.
Przewodniczący Rady Miejskiej wyjaśnił, że w Jedwabnem do inkasowania zobowiązań podatkowych wyznaczony został inkasent, a nie sołtys. Stwierdził, że jeśli mieszkańcy nie chcą wpłacać pieniędzy do inkasenta, to mogą dokonać tego w kasie urzędu miejskiego.

Radny Ireneusz Chrostowski zapytał ile % podatku wpływa do budżetu gminy, ile % jest zaległości z tytułu niepłacenia podatku i ile % jest umarzane.
p.o. burmistrza: nie wiem w %, mogę powiedzieć ile umorzono przez 4 lata.
Pan Janusz Karwowski: w związku z tym, że zaległości podatkowe narastają Regionalna Izba Obrachunkowa zachęca, a wręcz wskazuje, aby je wyegzekwować w drodze postępowania egzekucyjnego.
Burmistrz przedstawił informację dotyczącą zwolnień w podatku za okres od 2002 r.
W roku 2002 – 19 839,85 zł.
W roku 2003 - 30 088,10 zł.
W roku 2004 - 19 377,38 zł
W roku 2005 - 7 225,00 zł
Łącznie przez 4 lata umorzona została kwota 76 530,43 zł.
Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał czy umorzenia dotyczyły wszystkich podatków, czy tylko podatku rolnego.
Uczestniczący w obradach mieszkańcy gminy krzycząc zakłócają obrady. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że wśród zakłócających są osoby nietrzeźwe poprosił o zachowanie ciszy i nie przeszkadzanie w pracach rady.
Pan Janusz Karwowski odpowiedział, że przedstawione przez Burmistrza kwoty dotyczą wszystkich podatków.
Burmistrz powiedział, że w najbliższym czasie informacje dotyczące umarzania podatków będą zamieszczane na stronie internetowej, w ten sposób społeczeństwo uzyska pełną informację, komu i ile zostało umorzone.
Radny Ireneusz Chrostowski powiedział, że tego typu informacje powinny być wywieszane na tablicy ogłoszeń U. M.
Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że nie można mylić osób, którym został umorzony podatek z osobami, które otrzymują pomoc z Ośrodka Opieki Społecznej. Ponieważ, informacja na temat podopiecznych OPS jest objęta tajemnica służbową.
Pani Henryka Filipkowska odczytała zalecenia pokontrolne dotyczące referatu finansowego. Następnie poinformowała, że skarbnik gminy z burmistrzem opracowali dokumenty odnośnie zasad rachunkowości dla budżetu i jednostek gminnych. Dla jednostek podległych, zgodnie z ustawą o sprawozdawczości, został ustalony odrębne plany kont.
Pani H. Filipkowska dodała, że przeprowadzona kontrola nie wykazała nadużyć finansowych.
Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy radni wnoszą uwagi do wyników kontroli.
Radny Ireneusz Chrostowski stwierdził, że skoro kontrola nie wykazała większych nieprawidłowości, a jedynie pewne niedociągnięcia formalne, to radni nie mają uwag do przedstawionych informacji.

Przewodniczący Rady Miejskiej zarządził 15 minutową przerwę w obradach.

Wznowienie obrad po przerwie:

Przewodniczący Rady Miejskiej zwrócił się do burmistrza o podsumowanie wyników kontroli przeprowadzonej przez Regionalna Izbę Obrachunkową. Stwierdził, że kontrola nie wykazała jakichkolwiek nadużyć finansowych, w związku z czym oskarżenia, jakie padają pod adresem radnych i burmistrza ,,złodzieje” są bezpodstawne i tego typu pomówienia należy skierować na drogę sądową. Poprosił p.o. burmistrza o opinię w tej sprawie.
p.o. burmistrza: przez te kilka tygodni jak jestem w Jedwabnem mogę stwierdzić, że żadnych nie mam na to dowodów, żeby było można kogoś tak brzydko nazwać. Regionalna Izba Obrachunkowa dokonała przeglądu pracy urzędu, wskazane zostały pewne błędy organizacyjne, ale nie nadużycia. Ustawy zmieniają się tak szybko, że trudno czasami nadążyć. Trochę braków organizacyjnych jest. Przyszedłem tylko na czas wyborów, które miały odbyć się 5 marca. Nie odpowiem dzisiaj czy drugi raz bym się tego podjął. Aczkolwiek powiem, że gmina zasługuje na każdy wysiłek i każde poświęcenie. Dla wspólnoty warto pracować. Zostaję do 23 kwietnia. Zorganizowałem tak urząd jak działał do końca 2005 r. Jak jest się miesiąc lub dwa to jest się tymczasowym burmistrzem, mimo że się pełni obowiązki burmistrza, gdy będzie się już 3 miesiąc to na człowieku ciąży odpowiedzialność. Wracając do wyników kontroli mogę stwierdzić, że nie ma ani podstaw ani przesłanek, żebym stwierdził, że są tu jakieś nieprawidłowości finansowe, bardziej sprawy organizacyjne. Odczuwam na każdym kroku fakt, że w gminie nie było sekretarza. Ja dzisiaj mam również prawo do umarzania podatków, chciałbym to robić publicznie razem z państwem. Umorzenia będą ogłaszane na stronie internetowej. Jedna z firm nie miała odpowiedzi od października, zalegała z zapłatą podatku, obecnie należność jest już uregulowana.

Ad. 7
Odpowiedzi na interpelacje radnych.
Pan Tadeusz Zejer powiedział, że gmina Jedwabne liczy 47 miejscowości, zapytał, kto i na jakich zasadach ma zająć się regulacją czasu świecenia lamp. Zaproponował, aby kwestię tę omówić najpierw na posiedzeniu komisji.
p.o. burmistrza powiedział, że związane jest to z kosztami, kwestia ustawiania czasu świecenia lamp powinna być uregulowana w projekcie inwestycji. Można zorganizować przetarg, w którym wyłoniona zostanie osoba, który np. raz w tygodniu będzie objeżdżała całą gminę dostosowując czas świecenia lamp do długości nocy.

Radny Waldemar Waluś: wyjaśnił, że biuro usług „OFERTA” pomaga gminom w pozyskiwaniu środków unijnych na wodociągowanie. Pan Ryszard Dąbrowski przedstawił sposób finansowania: 50% wartości inwestycji można pozyskać z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska, drugie 50% pokrywa gmina, na które złożą się 25% udział mieszkańców w postaci opłaty za przyłącze do sieci, 25% około 2 mln. zł. długoterminowy kredyt bankowy rozłożony na 15 lat. Poinformował, że od 2008 r. gospodarstwa rolne muszą być podłączone do sieci wodociągowej, w przeciwnym razie na rolników będą nakładane kary finansowe, wstrzymany zostanie odbiór mleka.
Radny Ireneusz Chrostowski powiedział, że na początku kadencji mówił, że ważniejszą rzeczą jest budowa wodociągów a nie gimnazjum.
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że radni reprezentują różne grupy społeczne, w imieniu wyborców zadecydowali o budowie gimnazjum.
Waldemar Waluś dodał, że na budowę gimnazjum gmina otrzymała dofinansowanie w wysokości 4 000 000. zł. z własnych środków wykłada około 700 000 zł. Stwierdził, że inwestycja ta jest dla gminy korzystna i biorąc pod uwagę warunki nauczania w obecnych budynkach, potrzebna. Wykonane zostały projekty na studnie głębinowe, wykonane zostały badania jakości i zasobności wody, otrzymaliśmy pozwolenie na budowę, dopiero po uzyskaniu wymaganych pozwoleń i zaświadczeń można było wybudować studnie głębinowe, a dopiero potem przystąpić do projektowania poszczególnych odcinków sieci wodociągowej.
Pan Tadeusz Zejer stwierdził, że to rada podejmuje uchwały a pracownicy je realizują.
Radny Waldemar Waluś zapytał czy czynności związane z budową studni głębinowych można było wykonać szybciej.
Pan Tadeusz Zejer powiedział, że trudno jest mu na to pytanie odpowiedzieć, stwierdził, że gdyby inne inwestycje odpadły z realizacji to pewnie można byłoby trochę szybciej.
Pan Czesław Jakubowicz poinformował, że remont mostu w miejscowości Grądy Wielkie na pewno wykonany zostanie, gdy tylko zniknie śnieg i pogoda na to pozwoli. Nie patrząc na to czy mamy pieniądze, czy nie. Miałem 120 000 zł w rezerwie zostało 20 000 zł. przepust się wali, są to rzeczy ważne, to co powiedział radny Chrostowski trzeba zachować kolejność rzeczy najważniejsze, ważne i mniej ważne.
Pan Zbigniew Zapert odniósł się do zapytania radnego w sprawie rachunków telefonicznych. Powiedział, że jeśli chodzi o rozmowy telefoniczne to w tej kwestii nic nie można zrobić, będzie ich więcej. Można natomiast zmienić abonament telefoniczny. Obecnie samego abonamentu gmina płaci 342 zł. Koszt zakupu centralki telefonicznej to wydatek rzędu 10 000 zł. zwrot poniesionych nakładów byłby po około 4,5 roku. Stwierdził, że lepszym rozwiązaniem będą rozmowy przez Internet w ramach opłacanego abonamentu, który jest tańszy. W tym kierunku zostaną poczynione działania.
Pan Czesław Jakubowicz powiedział, że obecnie przygląda się funkcjonowania Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury w Jedwabnem, dodał, że Komunalny Zakład Budżetowy będzie kolejną jednostką funkcjonowaniu której przyjrzy się z bliska. Stwierdził, że potrzebna jest kontrola w zakładzie.
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że KZB działa sprawnie. Mieszkańcy miasta mają porównanie jak zakład funkcjonował wcześniej i jak funkcjonuje w chwili obecnej. Dodał, że w 2005 r. było przeprowadzonych kilka kontroli.
Radny Waldemar Waluś powiedział, że sprzęt, którym dysponuje zakład jest w 100% sprawny, wszelkie naprawy i remonty wykonywane są na bieżąco, co m.in. bezpośrednio przełożyło się na odśnieżanie dróg w sezonie zimowym.

• Przedstawiciel firmy Budbaum powiedział: pierwsze pytanie trochę mnie zaskoczyło,
bo nie wiem skąd pan Edward Skrodzki ma takie wiadomości, ale nie wydaje mi się żeby ktoś chciał pracować za 18 zł. dziennie. Zostanie to sprawdzone, jeżeli pan Skrodzki poinformuje, o którego pracownika chodzi, to sprawdzimy czy faktycznie ta osoba zarabia 18 zł.
Kolejny raz chciałbym państwa zapewnić, że do końca sierpnia szkoła zostanie wybudowana, a tym samym dotrzymana będzie umowa zawarta pomiędzy gminą a firmą Budbaum.
Pan Czesław Jakubowicz podziękował za zapewnienie kierownika budowy, stwierdził, że faktycznie aura bardzo przeszkadza w prowadzeniu prac budowlanych.
Powiedział: zmartwiony jestem tym, że budowa się nie posuwa do przodu, za jakiś czas wszyscy zapomnimy, że był mróz, ale ludzie nie zapomną, że byłem i jeżeli szkoła nie wyjdzie to będzie to moja wina.
Zapytał, czy prawdą jest, że pracownicy zatrudniani są na czarno. Wyraził nadzieję, że sygnały te nie znajdą potwierdzenia w rzeczywistości.
Przedstawiciel firmy Budbaum poinformował, że na budowie pracuje również podwykonawca, który wykonuje stan surowy. Do mnie osobiście żadne skargi od pracowników nie dotarły na ten temat. Była kontrola Państwowej Inspekcji Pracy, żadnych uchybień nie wykazała .
p.o. burmistrza Czesław Jakubowicz powiedział, że stworzy grupę roboczą, która przeprowadzi inspekcję. Dodał, że budowa prowadzona jest ze środków unijnych m.in. pod nadzorem urzędu miejskiego.

• Radny Ireneusz Chrostowski zapytanie o oszczędności.
p.o. burmistrza Czesław Jakubowicz powiedział, że gdy przyszedł, budżet był już uchwalony przez radę, należy go realizować.
Przedstawił, informację przedłożona przez KM PSP w Łomży na temat stanu technicznego budynku MGOK /załącznik do protokołu/.
Poinformował, że w dni 21. 03. 2006 r. odbyła się projekcja filmu Papież w kinie MGOK dla uczniów szkół w Jedwabnem. Stwierdził, że jest to organizowane trochę na bakier z przepisami prawa, jednak nad bezpieczeństwem młodzieży w trakcie oglądania czuwają strażacy OSP w Jedwabnem.
Następnie p.o. burmistrza powiedział: zastałem bardzo skłócone środowisko nauczycieli. Myślę, że trochę tę sprawę uporządkowałem, a przynajmniej wyciszyłem.
Staram się pewne rzeczy uporządkować, zaskoczony brakiem sekretarza, samemu jest bardzo trudno. Na początku bardzo chwalebnie podszedłem do funkcjonowania Komunalnego Zakładu Budżetowego, dzisiaj mam pewne wątpliwości czy ten zakład nie jest przeżytkiem.
Poinformował, że chce zorganizować spotkanie z przedsiębiorcami z terenu Gminy Jedwabne dla omówienia możliwości współpracy w celu poszukiwania wspólnych rozwiązań dla rozwoju gminy. Nie tylko burmistrz i radni są od pozyskiwania środków finansowych, również mieszkańcy po przez stowarzyszenia mogliby pozyskiwać pieniądze.
Stwierdził, że woda jest potrzebna nie tylko rolnikom, ale również mieszkańcom lokali komunalnych. Mam taki pomysł, żeby kilka mieszkań o bardzo złym standardzie, zamienić na kilka mieszkań socjalnych. Przygotowywana jest uchwała na mocy której mieszkańcy będą mieli możliwość wykupu mieszkań za symboliczną złotówkę.
Kontynuując powtórzył, że nie stwierdził w urzędzie nic, co byłoby niezgodne z ustawą o finansach publicznych. Dodał, że jeżeli burmistrz uzyska informację o działaniach niezgodnych z prawem to powinien zainterweniować. W przeciwnym razie grożą mu sankcje prawne.
Jeżeli pracownik nie wykorzysta do końca marca urlopu za ubiegły rok, wówczas pracodawca może zostać ukarany mandatem karnym. W związku z tym zaszła konieczność udzielenia części pracownikom zaległych urlopów wypoczynkowych.
Powiedział, że ważną sprawą jest, aby burmistrz lub jego zastępca 1 lub 2 razy w tygodniu przyjmowali interesantów. Zaprosił mieszkańców gminy do odwiedzania urzędu i informowania o swoich problemach. Na miarę możliwości będzie starał się pomóc.
Poinformował, że referat organizacji, płacy i oświaty został podzielony na dwa odrębne: referat organizacyjny i spraw pracowniczych, którego kierownikiem została pani Anna Cichocka oraz referat oświaty, kultury i sportu kierownikiem, którego została pani Marta Laszczkowska.
Stwierdził, że współpraca z radą jest trudna, ale merytoryczna.
Poinformował, że trwają przygotowania do wymiany posadzki na korytarzu w urzędzie miejskim.

Ad. 8
• Zabierając głos Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że budynek, który
zamieszkują repatrianci jest własnością Gminy Jedwabne. Na tej samej działce położona jest również szkoła podstawowa. Powiedział, że zamiarem rady było przekazanie nieruchomości repatriantom na własność, aby to uczynić należy najpierw dokonać geodezyjnego podziału działki i wyłączyć z niej teren szkoły. Przypomniał, że środki na remont budynku pochodziły z budżetu wojewody. Warunki lokalowe są bardzo dobre. Repatrianci nie są do końca zadowoleni z pobytu w Orlikowie, jednak nie jest to winą rady. Miejsce, w którym zamieszkali wybrał syn państwa Święcickich - Stanisław. Rodzina była zadowolona, podziękowania były odczytane podczas jednej z sesji. Pochodzą z dużego miasta, trudno jest im przywyknąć do życia na wsi. Problemem jest brak posiadania prawa jazdy przez członków rodziny.
Radny Ireneusz Chrostowski powiedział, że odpowiedzialność za wybór miejsca zamieszkania repatriantów po części przyjmuje na siebie. Stwierdził, że za kwotę 80 000 zł. była możliwość kupienia posesji na terenie miasta Jedwabne. Radny zapytał, co z pracą, którą repatriantom miała zapewnić firma Sonarom.
Przewodniczący Rady Miejskiej odpowiedział, że pani Julia Jabłońska ubiega się o zasiłek przedemerytalny. Jeśli zostanie jej przyznany wówczas będzie to dla niej korzystniejsze.
Rozpowszechniane są plotki, że ci państwo mieszkają w złych warunkach, jest to nieprawdą.
Pan Zbigniew Pruszyński powiedział, że w domu, w którym mieszkają repatrianci jest zawilgocony.
Pani Ewa Mańko poinformowała o przebiegu spotkania, jakie miało miejsce w domu repatriantów w Orlikowie. Powiedziała, że w domu państwo ci mają bardzo czysto, jednak czuć jest wilgoć. Podjęta została uchwała, w której jest zapis, że jednej osobie będzie zapewniona praca. Pan Kazimierz pracował przy budowie gimnazjum, nie miał jednak podpisanej umowy. Praca nie była stała, miał problem z dojazdem do Jedwabnego.
Poinformowała, że zaproponowała pani Julii pracę w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w ramach robót publicznych, jednak jest tak jak powiedział pan przewodniczący pani Julia ubiega się o zasiłek przedemerytalny.
Waldemar Waluś powiedział, że po takich oszczerstwach, jakie są rozpowszechniane, że żyją w złych warunkach – co jest nie prawdą, ci państwo czują się winni za tego typu plotki. Osoby, które rozpowszechniają nieprawdę na temat warunków bytowych repatriantów, wyrządzają im krzywdę. Jeśli chodzi o wodę radny powiedział, że w części budynku szkoły planowana jest budowa hydroforni, będą założone filtry i woda będzie nadawała się do picia.
p.o. burmistrza Cz. Jakubowicz powiedział, że rodzina repatriantów jest bezpośrednio pod opieką Wojewody Podlaskiego. W miniony piątek odbyło się spotkanie pani Juli Jabłońskiej z panem wojewodą. Pani Julia wyrażała się bardzo dobrze o radnych m.in. o panu Goszczyckim, wyraziła wdzięczność za pomoc, jaką otrzymała. Jednak ci państwo chcą wyjechać z Orlikowa, mieszkali w dużym mieście, trudno jest im się zaaklimatyzować na wsi. Do Orlikowa rada mogłaby zaprosić inną rodziną Polaków z Kazachstanu, rodzinę o korzeniach rolniczych. Pani Julia na pytanie czy woli czekać na rentę korzystając z zasiłku przedemerytalnego, dopowiedziała, że wolałaby pójść do pracy, chce pracować. Burmistrz stwierdził, że w dużym mieście łatwiej będzie jej się o nią starać. Stwierdził, że młody człowiek podjął ważną decyzje za całą rodzinę. Następnie odczytał zalecenia z wydziału spraw obywatelskich i migracji P.U.W. w Białymstoku.
Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy radni wnoszą sprzeciw na propozycje przekazania repatriantom budynku, w którym mieszkają na własność.
Radni nie wnosili głosów sprzeciwu.
Przewodniczący stwierdził, że stanowisko rada zajęła po przez aklamację. W kierunku geodezyjnego podziału nieruchomości i przekazania na własność za symboliczną złotówkę.
p.o. burmistrza powiedział, że zgodnie z prawem nieruchomość nie może być przekazana w formie darowizny, może być natomiast sprzedana za symboliczną złotówkę.

• Pan Sławomir Miciura poinformował o istniejącym zagrożeniu choroba ptasiej grypy.
Powiedział, że wirus może przenosić się na ludzi. W szkołach nauczyciele i dyrektorzy otrzymali ogłoszenie o zagrożeniu i wytyczne jak postępować w przypadku znalezienia martwego ptactwa. Informacja została przekazana również do sołtysów.
Wyjaśnił, że w przypadku znalezienia martwego ptaka nie wolno go dotykać, należy zawiadomić lekarza weterynarii, ewentualnie straż lub policję. Za akcję odpowiada powiatowy lekarz weterynarii, gmina może jedynie udzielić wsparcia technicznego itp.
Firma Fortes zajmuje się odbiorem odpadów zwierzęcych w razie potrzeby należy się z nimi kontaktować.

• Przebudowa ulicy Kościuszki.
Radca Prawny: Tego typu wniosków, jaki został złożony przez Gminę Jedwabne na przebudowę ul. Kościuszki dociera ze wszystkich samorządów Województwa Podlaskiego bardzo dużo. Jest tak zwany regionalny komitet sterujący, jest to ciało społeczne powołane zgodnie z ustawą przy Urzędzie Marszałkowskim, przy zarządzie województwa, który wybiera projekty z pośród złożonych. Wybór tych projektów jest poddany szczegółowej procedurze punktowej, Projekt na ulicę Kościuszki nie znalazł uznania wśród członków komitetu sterującego - ciała, które przedkłada zarządowi województwa projekty do finansowania. Jest to grupa kilkudziesięciu osób i przy dzieleniu pieniędzy są rozbieżne interesy, każdy stara się, aby pieniądze trafiły do okręgu, który reprezentuje. Nie jest tak, że tylko ten projekt wypadł, a inne uzyskały akceptację.
Jest sytuacja taka, że przy redystrybucji środków finansowych zawsze pozostaje określona rezerwa, jeśli przedstawiciele rady będą aktywnie przypominali i starali się wykazać, że jednak złożony projekt na ul. Kościuszki ma duże znaczenie itp. To jest szansa, żeby z tym projektem wrócić. Dodał, że jeśli władze gminy jednym głosem będą upominały się o swoje to będzie to dobrze postrzegana i jest szansa na to, że wniosek uzyska akceptację.
Odnosząc się do projektu uchwały w sprawie wspólnej realizacji projektu pod nazwą ”Ochrona zlewni rzek Narwi, Biebrzy i Bugu poprzez poprawę gospodarki wodno-ściekowej na obszarze koordynowanym przez Międzygminny Związek Wodociągów i Kanalizacji w Łomży” radca prawny powiedział, że należy wyjaśnić przesłankę, o której powiedział pan Jakubowicz dotyczącą przygotowania planu aglomeracji. Jeśli okaże się, że jest jeszcze możliwe sporządzenie tego planu to uchwałę należy podjęć, jeśli natomiast okazałoby się, że nie, wówczas uchwały nie należy podejmować.
Mieszkańcy ul. Kościuszki stwierdzili, że już w 2000 r. był wykonany projekt i gmina otrzymała pozwolenie na przebudowę odcinka ulicy. Stwierdzili, że na początku kadencji zapewniano ich, że przebudowa jest możliwa do wykonania.
Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił pana T. Zejera, aby wyjaśnił mieszkańcom, dlaczego wniosek o dofinansowanie przebudowy ul. Kościuszki nie został zaakceptowany do realizacji w ramach programu SAPARD.
Pan T. Zejer wyjaśnił, że główną przyczyną odrzucenia wniosku było to, że w projekcie przebudowy ulicy Kościuszki nie został uwzględniony kanał deszczowy. Gdy budowa kanału deszczowego została wniesiona do projektu, wniosek został złożony do ZPORR. Stwierdził, że gdyby w budżecie gminy były zabezpieczone środki na realizację budowy, nie trzeba byłoby opierać się na środkach z zewnątrz i projekt zostałby zrealizowany.
p.o. burmistrza przedstawił terminy ważności pozwoleń na budowę poszczególnych inwestycji. Powiedział, że w przypadku niektórych projektów dobiegają końca terminy obowiązywania pozwoleń na przeprowadzenie prac budowlanych. Powiedział, że był przekonany, iż wniosek na przebudowę ul. Kościuszki został dobrze opracowany i zostanie sfinansowany ze środków unijnych.
Następnie poinformował, że w najbliższy piątek wraz z pracownikami urzędu, dokona przeglądu stanu dróg w mieście Jedwabne. Spisane zostaną konieczne do wykonania prace remontowe w poszczególnych ulicach.
Stwierdził, że pomimo tego, iż wiele lat pracował w zarządzie dróg wojewódzkich i sprawy z zakresu remontu i budowy dróg są mu bliskie, to w okresie pełnienia funkcji burmistrza projektu przebudowy ulicy Kościuszki nie jest w stanie zrealizować. Pozwolenie na budowę jest ważne do końca listopada b.r.
Radny Ireneusz Chrostowski stwierdził, że skoro rada wybrała budowę gimnazjum, to należy poczekać z realizacją innych inwestycji, w tym z przebudową ulicy Kościuszki.
Pani Ewa Mańko powiedziała, że podczas obrad poprzedniej sesji, mieszkańcy otrzymali informację, że radca prawny zatrudniony w urzędzie zarabia brutto 3 600 zł. miesięcznie, do tego otrzymuje dodatki od prowadzonych w imieniu gminy spraw sądowych.
Dodała, że osobiście jako dyrektor zespołu szkół ogólnokształcących i zawodowych zarabia miesięcznie 3 700 zł. brutto.
Stwierdziła, że w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego publikowanych jest coraz więcej informacji dotyczących działalności organów gminy i funkcjonowania urzędu, jednak nie wszystkie, wyraziła nadzieję, że zostanie to uzupełnione.
Uczestniczący w obradach mieszkańcy stwierdzili, że nie są udzielana odpowiedzi na wszystkie pytania kierowane przez internautów do Przewodniczącego Rady i Burmistrza.
Przewodniczący Rady Miejskiej odpowiedział, że część pytań zawiera wulgarne i obraźliwe sformułowania, w związku z czym odpowiedzi na nie będą udzielane.
Pani Ewa Mańko odniosła się do informacji zawartej w jednej z miejscowych gazet, jakoby członkowie Miejskiej Komisji Wyborczej powołanej w przedterminowych wyborach burmistrza Jedwabnego zarządzonych na dzień 5 marca 2006 r. zarobili w granicach 2 - 3 tyś zł. Powiedział, że to, co napisane zostało w gazecie jest nie prawdą. Wyjaśniła, że członkowie komisji za pełnione dyżury i pracę przy rejestracji kandydatów na burmistrza otrzymali diety w wysokości 16,50 zł. osoby, które dojeżdżały otrzymały ponadto zwrot kosztów podróży. Łączna kwota, wypłacona dla wszystkich członków komisji nie przekroczyła 150 zł.
p.o. burmistrza potwierdził, wyjaśnienia pani E. Mańko, następnie powiedział, że wspólnie z informatykiem zajmą się udostępnianiem informacji na stronie internetowej urzędu miejskiego.
Poinformował, że planuje zorganizowanie spotkania z dyrektorami szkół działających na terenie Gminy Jedwabne w celu omówienia funkcjonowania placówek i współpracy z organem prowadzącym.
Przedstawił ustaleniach kontroli przeprowadzonej w Urzędzie Miejskim w zakresie załatwiania skarg i wniosków obywateli oraz udostępniania informacji publicznej. Odczytał protokół z kontroli. Odniósł się do opisanych w nim spraw. Burmistrz powiedział, że zrobi wszystko żeby na ulicy Rembelińskiego zostały zamontowane 4 brakujące lampy oświetlenia ulicznego.
Ponadto zapytał, czy wykonany został projekt przebudowy placu przed kościołem parafialnym w Burzynie.
Pan Tadeusz Zejer odpowiedział, że projekt nie został jeszcze wykonany.
Podsumowując wyniki przeprowadzonej kontroli burmistrz stwierdził, że istnieją pewne braki w organizacji i zarządzaniu urzędem.
p.o. burmistrza stwierdził, że sprzedaż majątku stanowiącego własność gminy była niewielka, wyprzedaż na dużą skalę nie miała miejsca. Dodał, że należy zastanowić się nad zagospodarowaniem budynków po zlikwidowanych szkołach.
Obecni na sali obrad mieszkańcy gminy zapytali, co stanie się z ośrodkiem zdrowia w Jedwabnem, czy prawdą jest, że placówka ma być sprywatyzowana.
p.o. burmistrza odpowiedział, że placówka ta nie jest jednostką organizacyjną gminy w związku z czym nic na ten temat nie wie. Dodał, że odwiedzi ośrodek zdrowia i zapyta o dalsze jego funkcjonowanie, wyjaśni obawy mieszkańców.
Przewodniczący Rady Miejskiej odniósł się do kwestii wodociągowania gminy. Powiedział, że wykonany jest projekt na budowę sieci wodociągowej na odcinku Orlikowo – Witynie. Stwierdził, że należy zlecić wykonanie projektów na pozostałą część gminy. Zapytał radnych czy wyrażają zgodę na upoważnienie burmistrza do zlecenia wykonania projektów budowy wodociągów dla pozostałych miejscowości Gminy Jedwabne. Radni nie wnosili sprzeciwów. Potwierdzili potrzebę wykonania projektów. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że stanowisko rada zajęła po przez aklamację.
Radny Waldemar Waluś zapytał, czy jest wykonany projekt na budowę kanału burzowego w ulicy Spółdzielczej.
Pan Tadeusz Zejer odpowiedział, że taki projekt nie został wykonany.
Radny Waldmar Waluś poprosił o uwzględnienie i przygotowanie również projektu budowy kanału burzowego w ulicy Spółdzielczej. Radni nie wnosili sprzeciwów.
Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że projekt budowy gimnazjum nie przewiduje wykonania ogrodzenia terenu szkoły i budowy chodników. Stwierdził, że droga, przy której budowana jest szkoła, jest drogą powiatową i budowa chodników leży w gestii Starostwa Powiatowego w Łomży.
W dyskusji radni stwierdzili, że należy wystąpić do starostwa z propozycją współpracy przy budowie chodników w ul. Mickiewicza. Starostwo Powiatowe zakupi kostkę, natomiast prace budowlane wykona Komunalny Zakład Budżetowy.
Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał radnych czy wnoszą sprzeciw do przedstawionej propozycji. Radni uwag nie wnosili. Przewodniczący stwierdził, że stanowisko rada zajęła po przez aklamację.
Radny Ireneusz Chrostowski stwierdził, że od początku kadencji stosunki między gminą, a starostwem powiatowym nie uległy poprawie.
Powiedział, że droga powiatowa do wsi Bronaki, wyasfaltowana została przez gminę za 250 000 zł – pieniędzy pochodzących z kredytu. Radny stwierdził, że gdyby do udziału gminy w wysokości 250 000 zł. starostwo powiatowe wniosło wkład własny oraz pozyskane zostałyby środki z funduszy unijnych wówczas wyasfaltowane zostałoby dużo więcej kilometrów dróg na terenie gminy. Dodał, że zaciągnięcie kredytu na asfaltowania drogi powiatowej bez współfinansowania przez powiat jest niepotrzebnym zadłużaniem gminy.
Przewodniczący Rady Miejskiej odpowiedział, że zobowiązanie, o którym mówi radny Chrostowski przyjęła na siebie rada poprzedniej kadencji, obecna rada musiała je tylko wykonać. Stwierdził, że są to fakty odziedziczone po poprzednikach.
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że wpłynęło pismo od Podlaskiego Kuratora Oświaty w Białymstoku informujące radę miejską, iż wyrażenie opinii dotyczącej uchwały w sprawie przekształcenia Publicznej Szkoły Podstawowej w Orlikowie nie jest możliwe, wpłynęło również zawiadomienie z wydziału prawa i nadzoru P.U.W. w Białymstoku o wszczęciu postępowania nadzorczego w sprawie stwierdzenia nieważności uchwały.
Radca prawny odczytał oba pisma, następnie wyjaśnił, że wydział prawa i nadzoru rozpoczął procedurę mającą na celu zbadanie pod kątem zgodności z prawem uchwały. O wynikach postępowania rada zostanie poinformowana odrębnym pismem.

• Zabierając głos Przewodniczący Rady Miejskiej zaproponował, aby na kolejną sesję
zaprosić radnego Grzegorza Mioduszewskiego w celu złożenia wyjaśnień przyczyn zrzeczenia się mandatu radnego.
Radca prawny wyjaśnił, że ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw mówi, iż wygaśnięcie mandatu radnego stwierdza rada gminy w drodze uchwały w terminie do 3 miesięcy od momentu złożenia rezygnacji. Jeśli uchwała zostanie podjęta, wówczas należy przekazać ją do Wojewody, który rozpisze termin wyborów. Dodał, że jeśli okres do kolejnych wyborów do rad jest krótszy niż 6 miesięcy, wówczas wyborów nie przeprowadza się.
Radny Ireneusz Chrostowski zapytał, co trzeba zrobić w sytuacji, gdy radny od dłuższego czasu nie uczestniczy w pracach rady.
Radca prawny odpowiedział, że ustawa mówi wyraźnie: wskutek pisemnego zrzeczenia się mandatu. Wówczas należy domagać się pisemnego zrzeczenia się mandatu, oświadczenia o rezygnacji z funkcji radnego.
Radna Edward Skrodzki zapytał czy jeśli radny wycofałby uprzednio złożoną rezygnację to czy nadal byłby pełnoprawnym radnym.
Radca prawny odpowiedział, że tak.

Pani Ewa Mańko poinformował, że balkon w budynku po byłym internacie na ul. Wesołej grozi zawaleniem, może dojść do wypadku.
p.o. burmistrza odpowiedział, że zajmie się ta sprawą, zainteresuje tym Policję i Straż Pożarną.
Pan Zenon Kowalewski mieszkaniec wsi Orlikowo powiedział, że zabrane zostały ze S.P. w Orlikowie huśtawki i stół do tenisa, zapytał, co stało się z tym sprzętem.
p.o. burmistrza powiedział, że jest w trakcie wyjaśniania tej sprawy.
Radny Waldemar Waluś powiedział, że sprzęt ten był zniszczony, wymagał remontu w związku z czym został zabrany do Komunalnego Zakładu Budżetowego w Jedwabnem.

p.o. burmistrza Czesław Jakubowicz zwrócił się do przewodniczącego rady o zaplanowanie terminu kolejnej sesji. Dodał, że jedno spotkanie rada powinna przeznaczyć na omówienie spraw dotyczących tylko Miasta Jedwabne.
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że kolejną sesje można zorganizować w okresie między świętami Wielkiej Nocy a przedterminowymi wyborami burmistrza Jedwabnego.
p.o. burmistrza Czesław Jakubowicz zaprosił wszystkich uczestników obrad do wzięcia udziału w drodze krzyżowej ulicami Jedwabnego, która odbędzie się w piątek 24 marca b.r. Stwierdził, że należy pamiętać o zbliżającej się rocznicy: śmierci papieża Jana Pawła II i rocznicy z dnia 10 lipca 1941 r.
Radca Prawny stwierdził, że zamiast organizować sesję dotyczącą tylko spraw związanych z funkcjonowaniem miasta Jedwabne, mieszkańcy samodzielnie mogą zorganizować zebranie miejskie, na którym omówią poszczególne problemy, a wyciągnięte wnioski przedstawią radzie.
Pani Ewa Mańko zaprosiła wszystkich uczestników sesji do wzięcia udziału w białym marszu, który odbędzie się w dniu 2 kwietnia celem uczczenia pamięci Jana Pawła II w pierwszą rocznicę śmierci.

Ad. 9
Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący podziękował wszystkim za przybycie, zamkną obrady słowami: ,, zamykam obrady XLV sesji Rady Miejskiej.” Na tym protokół i sesję zakończono.


Przewodniczący Rady Miejskiej

Józef Goszczycki
Protokołował:

Data dodania:
Data upublicznienia: wtorek, 6 cze 2006 14:22
Opublikował(a): Marta Laszczkowska
Zaakceptował(a): Marta Laszczkowska
Artykuł był czytany: 2574 razy