ZARZĄDZENIE Nr 28/2015
z dnia: 29 kwietnia 2015 roku
w sprawie: wprowadzenia zmian do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Jedwabnem
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 roku, poz. 594 z późn. zm. ), zarządzam, co następuje:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Jedwabnem stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 16/2015 Burmistrza Jedwabnego z dnia 31 marca 2015 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Jedwabnem wprowadzam następujące zmiany:
1. W § 8 ust. 2 otrzymuje nowe brzmienie:
„2. Referat Finansowo – Budżetowo - Oświatowy (symbol FBO), w skład którego wchodzą stanowiska pracy:
1) skarbnik gminy (główny księgowy budżetu, kierownik referatu),
2) stanowisko pracy ds. obsługi rachunkowości budżetowej (księgowa) – 3,5 etatu,
3) stanowisko pracy ds. obsługi kasowej,
4) stanowisko pracy ds. oświaty (2 etaty).
2. W § 8 skreśla się ust. 4.
3. §13 otrzymuje nowe brzmienie:
„§13. Skarbnik jest jednocześnie Kierownikiem Referatu Finansowo–Budżetowo–Oświatowego”.
4. §30 otrzymuje nowe brzmienie:
„§ 30. Do zadań Referatu Finansowo – Budżetowo – Oświatowego należy:
1. W zakresie księgowości i finansów gminy:
1) przygotowanie projektu budżetu gminy i jego zmian, nadzorowanie realizacji budżetu, opracowywanie wniosków, analiz i sprawozdań w tym zakresie,
2) kontrola przestrzegania dyscypliny finansów publicznych w Urzędzie,
3) opracowywanie zarządzeń i uchwał Rady wynikających z ustawy o finansach publicznych i o rachunkowości – m. in. zakładowego planu kont, instrukcji inwentaryzacyjnej, instrukcji kasowej,
4) prowadzenie obsługi finansowo – księgowej Urzędu oraz podległych Urzędowi jednostek organizacyjnych,
5) nadzór i kontrola działalności finansowej podległych gminie jednostek organizacyjnych,
6) sporządzanie sprawozdawczości finansowej Urzędu, podległych jednostek organizacyjnych oraz zbiorczej gminy,
7) współdziałanie z organami finansowymi, z Izbami Obrachunkowymi, Izbami i Urzędami Skarbowymi, PFRON oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
8) prowadzenie ewidencji wartościowej (syntetycznej i analitycznej) składników mienia komunalnego gminy,
9) naliczanie i obsługa księgowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych Urzędu i podległych jednostek,
10) organizacja i kontrola obiegu dokumentacji finansowo – księgowej,
11) prowadzenie obsługi kasowej Urzędu, OPS oraz szkół,
12) prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
13) rozliczanie dotacji pod względem formalno - rachunkowym,
14) windykacja należności budżetowych,
15) prowadzenie ewidencji analitycznej funduszu sołeckiego,
16) sporządzanie przelewów bankowych za rachunki i faktury Urzędu oraz wszystkich jednostek organizacyjnych gminy,
17) wprowadzanie i ewidencjonowanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi wpłacanych do kasy Urzędu i przelewem bankowym,
18) realizacja zadań finansowych dotyczących projektów unijnych i innych zadań finansowanych ze źródeł zewnętrznych,
19) opracowywanie wieloletniej prognozy finansowej w formie projektu uchwały Rady na rok budżetowy i lata następne oraz dokonywanie zmian w WPF.
2. W zakresie oświaty:
1) realizacja zadań wynikających z prawa oświatowego dla organu prowadzącego,
2) nadzór nad realizacją projektów organizacyjnych szkół,
3) przygotowywanie dokumentacji dla komisji konkursowych na dyrektorów szkół i określanie regulaminu ich pracy w porozumieniu z Burmistrzem,
4) sporządzanie zbiorczych sprawozdań wymaganych prawem oświatowym,
5) prowadzenie spraw związanych z egzekucją obowiązku szkolnego,
6) nadzór nad dowozem uczniów, umowy, trasy,
7) przygotowywanie dokumentacji dla komisji egzaminacyjnych na awans zawodowy nauczycieli i określanie regulaminu ich pracy w porozumieniu z Burmistrzem,
8) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem pomocy materialnej dla uczniów (stypendia, wyprawki szkolne),
9) realizacja projektów finansowanych z funduszy unijnych dot. spraw oświatowych,
10) realizacja zadań z zakresu kultury fizycznej, w tym sportu,
11) nadzór nad działalnością Miejsko–Gminnego Ośrodka Kultury i Biblioteki Publicznej,
12) wydawanie decyzji przyznających dofinansowanie pracodawcom za wyszkolenie młodocianego,
13) rozliczanie dotacji celowych z budżetu państwa (wyprawka szkolna, pomoc materialna dla uczniów),
14) prowadzenie spraw dotyczących danych gromadzonych w bazach danych oświatowych Systemu Informacji Oświatowej oraz nadzór nad sprawozdaniami SIO, przekazywanymi z podległych szkół.
3. W zakresie spraw księgowo-płacowych:
1) sporządzanie list płac i naliczanie poszczególnych potrąceń wynagrodzeń pracowników Urzędu i jednostek podległych,
2) obliczanie wynagrodzeń za czynności dodatkowe, tj. za godziny ponadwymiarowe, zastępcze, ekwiwalentów, rozliczanie zwolnień lekarskich,
3) prowadzenie na bieżąco kart wynagrodzeń,
4) prowadzenie akt osobowych dyrektorów szkół oraz wystawianie zaświadczeń i świadectw pracy,
5) naliczanie zasiłków chorobowych i macierzyńskich,
6) rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych, sporządzanie PIT-11,
7) rozliczanie składki ZUS i sporządzanie deklaracji miesięcznych ZUS,
8) kompletowanie wniosków o renty i emerytury pracowników oraz przygotowywanie dokumentacji do naliczania kapitału początkowego (Rp 7).
5. Skreśla się §34 regulaminu.
6. W §66 skreśla się ust. 3 oraz ust. 1 otrzymuje nowe brzmienie:
„1. Kierownik Referatu Finansowo – Budżetowo – Oświatowego nadzoruje pracę:
1) Szkoły Podstawowej w Jedwabnem,
2) Szkoły Podstawowej w Nadborach.
3) Zespołu Szkół Gimnazjalnych i Ponadgimnazjalnych w Jedwabnem,
4) Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Jedwabnem,
5) Biblioteki Publicznej w Jedwabnem,
6) Ośrodka Pomocy Społecznej w Jedwabnem”.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Jedwabnem stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 16/2015 Burmistrza Jedwabnego z dnia 31 marca 2015 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Jedwabnem wprowadzam następujące zmiany:
1. W § 8 ust. 2 otrzymuje nowe brzmienie:
„2. Referat Finansowo – Budżetowo - Oświatowy (symbol FBO), w skład którego wchodzą stanowiska pracy:
1) skarbnik gminy (główny księgowy budżetu, kierownik referatu),
2) stanowisko pracy ds. obsługi rachunkowości budżetowej (księgowa) – 3,5 etatu,
3) stanowisko pracy ds. obsługi kasowej,
4) stanowisko pracy ds. oświaty (2 etaty).
2. W § 8 skreśla się ust. 4.
3. §13 otrzymuje nowe brzmienie:
„§13. Skarbnik jest jednocześnie Kierownikiem Referatu Finansowo–Budżetowo–Oświatowego”.
4. §30 otrzymuje nowe brzmienie:
„§ 30. Do zadań Referatu Finansowo – Budżetowo – Oświatowego należy:
1. W zakresie księgowości i finansów gminy:
1) przygotowanie projektu budżetu gminy i jego zmian, nadzorowanie realizacji budżetu, opracowywanie wniosków, analiz i sprawozdań w tym zakresie,
2) kontrola przestrzegania dyscypliny finansów publicznych w Urzędzie,
3) opracowywanie zarządzeń i uchwał Rady wynikających z ustawy o finansach publicznych i o rachunkowości – m. in. zakładowego planu kont, instrukcji inwentaryzacyjnej, instrukcji kasowej,
4) prowadzenie obsługi finansowo – księgowej Urzędu oraz podległych Urzędowi jednostek organizacyjnych,
5) nadzór i kontrola działalności finansowej podległych gminie jednostek organizacyjnych,
6) sporządzanie sprawozdawczości finansowej Urzędu, podległych jednostek organizacyjnych oraz zbiorczej gminy,
7) współdziałanie z organami finansowymi, z Izbami Obrachunkowymi, Izbami i Urzędami Skarbowymi, PFRON oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
8) prowadzenie ewidencji wartościowej (syntetycznej i analitycznej) składników mienia komunalnego gminy,
9) naliczanie i obsługa księgowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych Urzędu i podległych jednostek,
10) organizacja i kontrola obiegu dokumentacji finansowo – księgowej,
11) prowadzenie obsługi kasowej Urzędu, OPS oraz szkół,
12) prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
13) rozliczanie dotacji pod względem formalno - rachunkowym,
14) windykacja należności budżetowych,
15) prowadzenie ewidencji analitycznej funduszu sołeckiego,
16) sporządzanie przelewów bankowych za rachunki i faktury Urzędu oraz wszystkich jednostek organizacyjnych gminy,
17) wprowadzanie i ewidencjonowanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi wpłacanych do kasy Urzędu i przelewem bankowym,
18) realizacja zadań finansowych dotyczących projektów unijnych i innych zadań finansowanych ze źródeł zewnętrznych,
19) opracowywanie wieloletniej prognozy finansowej w formie projektu uchwały Rady na rok budżetowy i lata następne oraz dokonywanie zmian w WPF.
2. W zakresie oświaty:
1) realizacja zadań wynikających z prawa oświatowego dla organu prowadzącego,
2) nadzór nad realizacją projektów organizacyjnych szkół,
3) przygotowywanie dokumentacji dla komisji konkursowych na dyrektorów szkół i określanie regulaminu ich pracy w porozumieniu z Burmistrzem,
4) sporządzanie zbiorczych sprawozdań wymaganych prawem oświatowym,
5) prowadzenie spraw związanych z egzekucją obowiązku szkolnego,
6) nadzór nad dowozem uczniów, umowy, trasy,
7) przygotowywanie dokumentacji dla komisji egzaminacyjnych na awans zawodowy nauczycieli i określanie regulaminu ich pracy w porozumieniu z Burmistrzem,
8) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem pomocy materialnej dla uczniów (stypendia, wyprawki szkolne),
9) realizacja projektów finansowanych z funduszy unijnych dot. spraw oświatowych,
10) realizacja zadań z zakresu kultury fizycznej, w tym sportu,
11) nadzór nad działalnością Miejsko–Gminnego Ośrodka Kultury i Biblioteki Publicznej,
12) wydawanie decyzji przyznających dofinansowanie pracodawcom za wyszkolenie młodocianego,
13) rozliczanie dotacji celowych z budżetu państwa (wyprawka szkolna, pomoc materialna dla uczniów),
14) prowadzenie spraw dotyczących danych gromadzonych w bazach danych oświatowych Systemu Informacji Oświatowej oraz nadzór nad sprawozdaniami SIO, przekazywanymi z podległych szkół.
3. W zakresie spraw księgowo-płacowych:
1) sporządzanie list płac i naliczanie poszczególnych potrąceń wynagrodzeń pracowników Urzędu i jednostek podległych,
2) obliczanie wynagrodzeń za czynności dodatkowe, tj. za godziny ponadwymiarowe, zastępcze, ekwiwalentów, rozliczanie zwolnień lekarskich,
3) prowadzenie na bieżąco kart wynagrodzeń,
4) prowadzenie akt osobowych dyrektorów szkół oraz wystawianie zaświadczeń i świadectw pracy,
5) naliczanie zasiłków chorobowych i macierzyńskich,
6) rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych, sporządzanie PIT-11,
7) rozliczanie składki ZUS i sporządzanie deklaracji miesięcznych ZUS,
8) kompletowanie wniosków o renty i emerytury pracowników oraz przygotowywanie dokumentacji do naliczania kapitału początkowego (Rp 7).
5. Skreśla się §34 regulaminu.
6. W §66 skreśla się ust. 3 oraz ust. 1 otrzymuje nowe brzmienie:
„1. Kierownik Referatu Finansowo – Budżetowo – Oświatowego nadzoruje pracę:
1) Szkoły Podstawowej w Jedwabnem,
2) Szkoły Podstawowej w Nadborach.
3) Zespołu Szkół Gimnazjalnych i Ponadgimnazjalnych w Jedwabnem,
4) Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Jedwabnem,
5) Biblioteki Publicznej w Jedwabnem,
6) Ośrodka Pomocy Społecznej w Jedwabnem”.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.