Wydawanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych.
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miejski w Jedwabnem, ul. Żwirki i Wigury 3, 18-420 Jedwabne, Referat Budownictwa, Inwestycji, Gospodarki Komunalnej, Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników z instalacji przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych
2. Dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie (nie dotyczy przedsiębiorców figurujących w bazie danych CEIDG) świadczenia usług.
3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do terenu, na którym ma być prowadzona działalność – akt własności / umowa najmu / umowa dzierżawy /inna,
- stanowiąca bazę techniczną zapewniającą parkowanie, garażowanie i serwisowanie pojazdów oraz utrzymanie ich w należytym stanie sanitarno – higienicznym.
4. Dokument potwierdzający posiadanie oznakowanego taboru samochodowego spełniającego wymagania obowiązujących przepisów, w tym rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz.U.2005, Nr 193, poz. 1617);
5. Dokumenty potwierdzające gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną
6. Zaświadczenie lub oświadczenie* o braku zaległości podatkowych.
7. Zaświadczenie lub oświadczenie* o braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne.
8. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za udzielenie zezwolenia w kwocie 107 zł. - Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. 2023.2111) na konto Urzędu Miejskiego w Jedwabnem, nr rachunku: 61 8752 0006 0000 1023 2000 0020.
2. Dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie (nie dotyczy przedsiębiorców figurujących w bazie danych CEIDG) świadczenia usług.
3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do terenu, na którym ma być prowadzona działalność – akt własności / umowa najmu / umowa dzierżawy /inna,
- stanowiąca bazę techniczną zapewniającą parkowanie, garażowanie i serwisowanie pojazdów oraz utrzymanie ich w należytym stanie sanitarno – higienicznym.
4. Dokument potwierdzający posiadanie oznakowanego taboru samochodowego spełniającego wymagania obowiązujących przepisów, w tym rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz.U.2005, Nr 193, poz. 1617);
5. Dokumenty potwierdzające gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną
6. Zaświadczenie lub oświadczenie* o braku zaległości podatkowych.
7. Zaświadczenie lub oświadczenie* o braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne.
8. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za udzielenie zezwolenia w kwocie 107 zł. - Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. 2023.2111) na konto Urzędu Miejskiego w Jedwabnem, nr rachunku: 61 8752 0006 0000 1023 2000 0020.
Gdzie odebrać formularze:
Urząd Miejski w Jedwabnem, ul. Żwirki i Wigury 3, 18-420 Jedwabne, Referat Budownictwa, Inwestycji, Gospodarki Komunalnej, Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska, pok. Nr. 22, tel. 862166513, BIP Urzędu Miejskiego w Jedwabnem.
Opłaty:
opłata skarbowa za udzielenie zezwolenia w kwocie 107 zł. - 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. 2023.2111)
Opłata skarbowa w wysokości 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury.
Opłata skarbowa w wysokości 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury.
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
- w przeciągu miesiąca,
- w sprawach szczególnie skomplikowanych dwa miesiące,
Stosuje się odpowiednio art. 35 § 5 i art. 36 Kodeksu postępowania administracyjnego.
- w sprawach szczególnie skomplikowanych dwa miesiące,
Stosuje się odpowiednio art. 35 § 5 i art. 36 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży za pośrednictwem Burmistrza Jedwabnego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Inne wskazówki, uwagi:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Burmistrz może wezwać przedsiębiorcę do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie jednak nie krótszym niż 14 dni.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 399 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 783 z późn. zm.).
Uchwała nr XLIV/329/23 Rady Miejskiej w Jedwabnem z dn. 24 lutego 2023 roku.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 783 z późn. zm.).
Uchwała nr XLIV/329/23 Rady Miejskiej w Jedwabnem z dn. 24 lutego 2023 roku.
Opracował
Aneta Kamińska
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Sylwia Włodkowska
Zatwierdził
Sławomir Miciura
Data sporządzenia
środa, 27 sty 2016 11:38
Data zatwierdzenia
środa, 27 sty 2016 11:43
Pliki do pobrania:
- wniosek o wydanie zezwolenia (doc) 30 kwi 2024 09:37 0,06 MB
- oswiadczenie o braku zaleglosci (doc) 30 kwi 2024 09:40 0,03 MB
- informacja (doc) 27 sty 2016 11:42 0,03 MB