Dodatki mieszkaniowe
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miejski w Jedwabnem,
ul. Żwirki i Wigury 3,
pok. nr 25, tel. (086) 2172-572
ul. Żwirki i Wigury 3,
pok. nr 25, tel. (086) 2172-572
Wymagane dokumenty
1. Wypełniony wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego z:
· potwierdzoną przez zarządcę domu, administrację lub właściciela budynku łączną kwotą wydatków na mieszkanie za ostatni miesiąc.
2. Wypełniona deklaracja o dochodach osiągniętych przez wszystkie osoby zameldowane i przebywające w lokalu w okresie trzech miesięcy poprzedzających datę składania wniosku wraz:
· zaświadczeniem z zakładu pracy o dochodzie brutto (wynagrodzenie pomniejszone o koszty uzyskania przychodu i składki ZUS / bez składki zdrowotnej /),
· decyzją lub odcinkami ZUS o wysokości renty, emerytury i alimentów,
· zaświadczeniem z Powiatowego Biura Pracy o wysokości pobranych zasiłków,
· decyzją GOPS o przyznaniu zasiłku stałego,
· oświadczeniem / na piśmie / o wysokości dochodu osiąganego z tytułu prowadzonej na własny rachunek działalności gospodarczej,
· umową wynajmu, dzierżawy lub innymi dokumentami świadczącymi o osiąganym dochodzie,
· potwierdzoną przez zarządcę domu, administrację lub właściciela budynku łączną kwotą wydatków na mieszkanie za ostatni miesiąc.
2. Wypełniona deklaracja o dochodach osiągniętych przez wszystkie osoby zameldowane i przebywające w lokalu w okresie trzech miesięcy poprzedzających datę składania wniosku wraz:
· zaświadczeniem z zakładu pracy o dochodzie brutto (wynagrodzenie pomniejszone o koszty uzyskania przychodu i składki ZUS / bez składki zdrowotnej /),
· decyzją lub odcinkami ZUS o wysokości renty, emerytury i alimentów,
· zaświadczeniem z Powiatowego Biura Pracy o wysokości pobranych zasiłków,
· decyzją GOPS o przyznaniu zasiłku stałego,
· oświadczeniem / na piśmie / o wysokości dochodu osiąganego z tytułu prowadzonej na własny rachunek działalności gospodarczej,
· umową wynajmu, dzierżawy lub innymi dokumentami świadczącymi o osiąganym dochodzie,
Opłaty:
Brak
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
W ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku
Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łomży za pośrednictwem Burmistrza Jedwabnego w terminie 14 dni licząc od daty otrzymania. Odwołanie należy składać w Kancelarii Urzędu.
Inne wskazówki, uwagi:
· do dochodu nie wlicza się dodatków dla sierot zupełnych / chyba, że już zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodu /, zasiłków pielęgnacyjnych oraz pobieranych z pomocy społecznej zasiłków okresowych , jednorazowych świadczeń pieniężnych oraz świadczeń w naturze,
· przy składaniu wniosku wszystkie osoby dorosłe zamieszkałe w lokalu nieuczące się i nieposiadające żadnego dochodu zobowiązane są do osobistego złożenia oświadczenia.
· przy składaniu wniosku wszystkie osoby dorosłe zamieszkałe w lokalu nieuczące się i nieposiadające żadnego dochodu zobowiązane są do osobistego złożenia oświadczenia.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 roku o dodatkach mieszkaniowych / Dz.U. z 2001 roku, Nr 71 poz. 734 / i Kodeks Postępowania Administracyjnego
Opracował
Marzena Grądzka
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Marzena Grądzka
Zatwierdził
Marzena Grądzka
Data sporządzenia
czwartek, 26 cze 2003 17:11
Data zatwierdzenia
czwartek, 26 cze 2003 17:12
Pliki do pobrania:
- Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego (pdf) 3 kwi 2008 12:51 0,03 MB
- Deklaracja o wysokości dochodu (pdf) 3 kwi 2008 13:57 0,08 MB